Znalezienie jajek wielkanocnych i sekretów Marvel’s Spider-Man 2 nie jest trudne – możesz znaleźć wiele nawiązań do Avengers, Czarnej Pantery, Wolverine’a i MCU bez konieczności szukania zbyt mocno, a to po prostu skrobanie powierzchni. W całej grze znalazłem dziesiątki pisanek nawiązujących do Marvela i nie tylko, i choć nie wątpię, że jest ich jeszcze wiele do odkrycia, oto mój ulubiony wybór z tej grupy – 10 najlepszych pisanek i miejsca, w których można je znaleźć znajdź je w Marvel’s Spider-Man 2.
Uwaga: przed nami kilka spoilerów dotyczących fabuły Marvel’s Spider-Man 2.
Przemysł Farley Stillwell, Madripoor i Trask
Notatka w legowisku Łowców podczas misji fabularnej „Bad Guys on the Block” ujawnia notatki na temat Farley Stillwell, szczegółowo opisujące, że pomógł stworzyć Skorpiona, a także spędzał czas w miejscu zwanym Madripoor i mógł mieć pewne powiązania z czymś, co nazywa się Przemysł Traska.
Wszystko to jest referencyjnym złotem! Oprócz Nadal dobrze to prawdziwe imię naukowca, który zmodyfikował Maca Gargana w Skorpiona, Madripoor to słynna lokalizacja z komiksów Marvela – fikcyjna wyspa w Azji Południowo-Wschodniej, która często jest centrum przygód i nieszczęść, i która pojawia się w serialu MCU „Falcon and the Winter Soldier”.
Wreszcie Trask Industries jest bardziej kojarzone z X-Menami – zarówno w komiksach, jak i filmach, to właśnie ta firma zbudowała gigantyczne roboty znane jako Strażnicy, których rządy i złoczyńcy używali do polowania na mutanty.
Różdżka Watoomba
Różdżka Watoomba nie jest specjalnie ukryta — zostaje skradziona przez Czarnego Kota w misji fabularnej „Dokonaj własnego wyboru”, kiedy używa jej, by uciec przed Łowcami Kravena. Jednak nie chodzi tu tylko o kolorowego macguffina, ale o kawałek historii komiksu, ponieważ jest to jeden z wielu, wielu magicznych artefaktów, które Doktor Strange często pilnuje, poluje lub walczy w dowolnym momencie – co sprawia, że właściwe jest, aby Wong i Doktor Strange odzyskali to (aczkolwiek z dystansu) pod koniec sekwencji.
Człowiek Pająk
W misji „Gdzie byłeś” Peter walczy z kilkoma kultystami, którzy krzyczą, że dotyczy go jakaś przepowiednia. Piotr pyta, o co chodzi w przepowiedni: „Niekończąca się walka? Śmierć przez budowanie? Wyhoduj cztery ramiona i zostań gigantycznym człowiekiem-pająkiem?”
Zakładając, że nie od razu uznasz to za nawiązanie do „W Filadelfii zawsze jest słonecznie”, ten żart nie bierze się znikąd – Człowiek Pająk to powracający pomysł w komiksach Marvela i, być może bardziej znany, w serialu animowanym Spider-Man. Według moich obliczeń Peter zmienił się w Człowieka-Pająka lub coś w tym rodzaju co najmniej trzy razy w komiksach – i rzadko kończy się to dobrze.
Remiks motywu Spider-Mana
Podczas misji fabularnej „Mistrz iluzjonisty” Miles Morales udaje się do pierwszego lub wielu Mysterium Spider-Mana 2 stworzonych przez Quentina Becka, znanego również jako Mysterio, w nieco zaskakującej sekwencji, w której staje się DJ-em w nocnym klubie, a ty grasz przez kilka minut na gitarze bohater.
Mimo to warto uważnie słuchać, co Miles faktycznie gra – zakładając, że nie uderzysz zbyt wielu błędnych nut, aby było to czytelne, jest to właściwie elektroniczna wersja taneczna głównego motywu przewodniego Spider-Mana firmy Insomniac Gry.
Olśniewający
Dazzler, znana również jako Alison Blaire, jest jedną z X-Men i chociaż jej umiejętność przekształcania dźwięku w światło jest wystarczająco fajna, bardziej znana jest z tego, że jest gwiazdą popu i ikoną muzyki, gdy nie pomaga ratować świata. Choć zaczynała od tworzenia muzyki disco (były lata 70.), jej ulubiony gatunek często zmieniał się na przestrzeni lat, aby lepiej odzwierciedlać współczesne trendy muzyczne i utrzymać ją w czołówce, choć jej związek z disco jest nadal silny.
Po co ją wychowywać? Ponieważ podczas sekwencji Coney Island w Marvel’s Spider-Man 2 można znaleźć coś, co nazywa się Scena Dazzlera, który wydaje się być wieczorem z otwartym mikrofonem dla każdego początkującego muzyka? To nie jest jedna z wielu przejażdżek po wesołym miasteczku Spider-Mana 2, na które możesz się wybrać. Sama Dazzler nie pojawia się, ale nazwa jest wyraźnym hołdem – i nie byłby to nawet pierwszy raz w ostatnim czasie, gdy gra Guardians of the Galaxy z 2021 r. umieściła plakat Dazzlera na ścianie Starlord.
Demon prędkości
Cóż, to jest mało znane – przebywając w czasie karnawału na Coney Island, Peter, Harry i MJ wybierają się na wycieczkę kolejka górska zwana Demonem Prędkościz kilkukrotnie prezentowaną własną maskotką w hełmie.
Speed Demon w komiksach to superzłoczyńca, który pierwotnie występował pod (niedobrym) pseudonimem „The Whizzer”, zanim zwyciężył zdrowy rozsądek i zmienił nazwę. W rzeczywistości mała ikona maskotki całkiem nieźle reprezentuje tę postać, aczkolwiek w uroczej formie chibi. Speed Demon walczył z Avengersami więcej niż raz, ale walczył także ze Spider-Manem w pojedynkę.
Niesamowita fantazja nr 15
To dobrze – jeśli wykonasz misję poboczną „Pomoc fotograficzna”, otrzymasz rozszerzoną retrospekcję do krótkiej kariery Petera sprzedającego zdjęcia Spider-Mana Daily Bugle i J. Jonah Jamesonowi.
To samo w sobie jest komiczne – Peter słynął z tego, że zaczynał jako fotograf, pomimo swojego wykształcenia naukowego – ale co ważniejsze, poza i kadr na pierwszym zdjęciu, które sprzedaje firmie Bugle, dokładnie odpowiadają pozie i kadrowaniu na okładce „ „Amazing Fantasy #15”, w którym Spider-Man po raz pierwszy pojawił się. Oznacza to, że początki fotografii Petera Parkera pokrywają się z początkami jego komiksu – co jest przyjemnie uroczym hołdem, nawet jeśli Jameson nie ma wiele dobrego do powiedzenia na temat samego zdjęcia.
Plecak szkolny
Podczas misji „Roll Like We Used To” Peter wspomina dni szkolne z Harrym, gdzie większość czasu spędza pełzając po swojej starej szkole. W pewnym momencie wspina się przez szyb wentylacyjny i coś zauważa. „Stary plecak – zapomniałem, że go tutaj położyłem. Muszę zacząć śledzić te rzeczy”.
To przelotny komentarz, który w tej chwili nie wydaje się mieć większego znaczenia, ale tak naprawdę to żart pierwsza gra o Spider-Manie z serii, w której jedną z głównych misji pobocznych jest polowanie na dziesiątki plecaków które Peter zostawił po drugiej stronie miasta i o których zapomniał, aż w końcu uruchomił w nich urządzenia śledzące.
Fantastyczna Czwórka i budynek Baxtera
Udaj się do budynku w dzielnicy Hell’s Kitchen, a być może zauważysz na dachu bardzo szczególny znak, do połowy namalowany – ogromną niebieską cyfrę „4” w okręgu.
Tak, to symbol tzw Fantastyczna Czwórka! Kultowa rodzina superbohaterów Marvela ma swoją siedzibę w Nowym Jorku w drapaczu chmur zwanym The Baxter Building, bo według nas taki właśnie ma być ten budynek. Symbol znajdujący się w połowie oznacza, że zespół dopiero rozpoczyna działalność lub kończy działalność…? Trudno powiedzieć, nie ma o nich wzmianki w żadnym innym miejscu gry, jakie możemy znaleźć, z wyjątkiem wątpliwego kanonu „Nowego niebieskiego garnituru”, który Peter może zdobyć później.
Knull i symbionty
Najbardziej złowieszcze zostawiłem na koniec: meteoryt, którym Symbiont po raz pierwszy dociera na Ziemię i który później staje się ważnym elementem fabuły, jest czarny i ma wyrzeźbioną czerwoną spiralę. Co więcej, wiele symbiontów, z którymi później walczysz, ma zaznaczone podobne spirale.
Spirala – szczególnie czerwona – jest charakterystyczną ikoną marki dziwny bóg i twórca symbiontów, Knull, który jest także inspiracją dla kostiumu „Króla w Czerni”, który można kupić za Milesa. W komiksach Knull stworzył symbionty, aby przejąć władzę nad wszechświatem – przyczepiły się one do śmiertelników, pozwalając mu zdominować zarówno symbionta, jak i gospodarza – ale symbionty zostały uwolnione spod jego kontroli nad umysłem roju, gdy Knull został ranny w bitwie z setkami Thora lat temu. Knull jednak nie umarł – został uwięziony w centrum planety Klyntar, gdy symbionty zwróciły się przeciwko niemu, i uwolnił się dopiero w epoce nowożytnej po kilku błędach popełnionych przez Eddiego Brocka.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia