Egzotyczny karabin maszynowy Xenophage w Destiny 2 to potężna broń, którą zdobędziesz podczas całkiem sporej wyprawy na Księżyc. Broń ta nieustannie sprawdza się jako wszechstronna i niezawodna opcja DPS w Destiny 2 dzięki mocnym, wybuchowym pociskom, których praktycznie nie można chybić, oraz dobrym zapasom amunicji – zabierz ją na rajd lub nocny szturm i topij za jej pomocą bossów i bohaterów. Wraz z egzotycznym karabinem maszynowym Thunderlord w połączeniu z katalizatorem Destiny 2 Thunderlord, Xenophage jest najwyższej klasy egzotycznym, łatwym w użyciu.
Zawiera także jedno z najlepszych egzotycznych zadań w grze, pełne zagadek i unikalnych mechanik, ale jest dostępne tylko w rozszerzeniu Destiny 2 Shadowkeep. Każdy i jego Duch powinni posiadać tę rzecz, więc oto, jak możesz zdobyć własnego Ksenofaga w Destiny 2.
Jak rozpocząć zadanie Ksenofag w Destiny 2
Aby rozpocząć wyprawę dla Xenophage’a, udaj się do obszaru Enduring Abyss na Księżycu i przygotuj się do aktywacji niektórych posągów. Jest to obszar, który w pewnym sensie służy jako baza operacyjna Eris w pobliżu statku Piramida podczas kampanii Twierdzy Cieni i to tam można ją spotkać podczas wykonywania jej zadań Pamięci.
Możesz dostać się do tego obszaru lądując w Porcie Smutku i kierując się na północ do Szkarłatnej Twierdzy. Wybierz lewą ścieżkę przy skrzyżowaniu z zielonym kryształem, a następnie podążaj tą ścieżką, aż zobaczysz małą ścieżkę na prawej ścianie prowadzącą w górę.
Kiedy dotrzesz do głównego pomieszczenia, wzdłuż ścian znajdziesz cztery posągi – po dwa z każdej strony – które można aktywować za pomocą polecenia „Wyjdź z ciemności”. Musisz aktywować te posągi w określonej kolejności i w określonym czasie, aby rozpocząć zadanie Ksenofag. Zorientowany od wejścia do tego pokoju i patrząc na Piramidę, porządek jest taki blisko prawej, skrajnej lewej, skrajnej prawej, blisko lewej. Gdy wszystkie cztery posągi zostaną zapalone, na środku pokoju pojawi się skrzynia. Zbierz go, aby zdobyć Podróż, pierwszy krok w zadaniu Egzotyczne Przebudzenie.
1. Wyjdź z ciemności
W kolejnym kroku musisz udać się do Kotwicy Światła i zebrać specjalną płonącą kulę, za jej pomocą zapalając sześć latarni w określonej kolejności. Kiedy dotrzesz do Kotwicy Światła, skręć w lewo, w stronę miejsca opanowanego przez Upadłych. Kula jest w masywnym budynku z przodu. Podnieś go, a następnie rozejrzyj się za następującymi latarniami:
- Tuż obok miejsca, gdzie podniosłeś kulę.
- Na szczycie zawalonej konstrukcji na północy obszaru.
- W małym, żółtym budynku obok klifu na wschód od miejsca, w którym podniosłeś kulę.
- W centralnej wieży w bazie na Księżycu, gdzie podniosłeś kulę.
- W małym, żółtym budynku, mniej więcej naprzeciwko budynku, w którym znajdowała się latarnia 3.
- Na dachu okrągłego budynku pośrodku Kotwicy Światła.
Po zapaleniu wszystkich sześciu latarni możesz zanurzyć swoją kulę w małej iglicy Roju w pobliżu miejsca, w którym złapałeś kulę i przejść do następnego etapu zadania Ksenofag.
2. Znajdź fragmenty ścieżki
Teraz musisz ukończyć wszystkie cztery utracone sektory na Księżycu i rozwiązać zagadki z runami Roju na końcu każdego z nich. Ponieważ zagadki znajdują się na ścieżkach wyjściowych do Utraconych Sektorów, aby uzyskać do nich dostęp, musisz oczyścić Utracone Sektory.
Te łamigłówki to siatki run Hive o wymiarach 3×3, których celem jest sprawienie, aby każda runa w siatce miała ten sam symbol, co ten wskazany nad siatką. Kiedy strzelisz runą na siatce, zmieni się to, co jest pokazane na konkretnym zestawie run, więc musisz wystrzelić odpowiednią kombinację run, aby wszystkie były takie same. Kiedy już to zrobisz, pojawi się skrzynia zawierająca fragment ścieżki.
Aby wszystko było proste, zakodowaliśmy nasze rozwiązania w formie klawiatury, jak pokazano powyżej. Oto jak ukończyć zagadki dla każdego utraconego sektora. Strzel w wyznaczone runy w następującej kolejności:
- K1 Logistyka: 1 – 7 – 6 – 5
- K1 Objawienie: 6 – 4 – 5 – 5 – 4 – 8 – 5 – 2
- Kwatery załogi K1: 3 – 4 – 5 – 8 – 9 – 9 – 8 – 8
- K1 Komunia: 7 – 9 – 2 – 2
3. Odkryj ścieżkę w Lochu Pit of Heresy
Kolejne trzy kroki mają miejsce w Lochu Pit of Heresy. Zaraz po pierwszym spotkaniu w Nekropolii dotrzesz do ściany pełnej ciemnych drzwi. Poszukaj drzwi bez wiszącej nad nimi runy w lewym górnym rogu. Użyj filarów z tyłu, aby wspiąć się na ścianę i przeskoczyć do drzwi, a następnie aktywuj runę w środku, aby przejść do następnego kroku.
4. Znajdź koniec ścieżki
Pozostała część zadania Destiny 2 Xenophage ma miejsce w części labiryntu Hive Ogre w Lochu znanej jako Otchłań. Kiedy po raz pierwszy wejdziesz do pokoju, zwróć uwagę na lewy i prawy korytarz. Krótko mówiąc, musisz udać się do lewego korytarza, aby zebrać kulę tego samego rodzaju, której użyliśmy wcześniej do zapalenia latarni, a następnie udać się do prawego korytarza, aby zapalić więcej latarni. Oto, co należy zrobić:
- Skieruj się w lewy korytarz i zeskocz na półkę na zboczu klifu.
- Poszukaj małej płytki z nabazgranymi runami i aktywuj ją aby przywołać szereg pobliskich platform.
- Przeskocz przez platformę i złap kulę z ostatniej platformy, a następnie skocz z powrotem tą samą drogą, którą przyszedłeś.
- Wróć do prawego korytarza z kulą.
- Przytul prawą ścianę, aż dotrzesz do zamkniętych czerwonych drzwi, obok których stoją dwie latarnie. Jeśli to konieczne, unikaj także Ogrów.
- Użyj kuli, aby zapalić obie latarnie, otwierając w ten sposób drzwi. Wejdź do środka i podążaj liniową ścieżką głębiej, aby dotrzeć do ostatniego spotkania.
5. Zabij Volmara, Kuszonego
Czas szefie! Volmar nie jest bossem twardym jak skała, ale odpowiednie przygotowanie pomoże ci szybko i łatwo przejść walkę. Ten specjalny boss Czarodzieja łączy w sobie wszystkie mechaniki zadań, z których korzystaliśmy do tej pory. Oprócz zarządzania wrogami będziesz musiał zbierać i deponować płonące kule w określonych miejscach, aby zdobyć wzmocnienia, które pozwolą ci zadać obrażenia bossowi.
Przed bossem dojdziesz do pomieszczenia z czterema kulami żywiołów. Będzie po jednym w każdym rogu, a każda kula będzie oznaczona runą Roju. Kula Pustki ma runę wyglądającą na A, kula Łuku ma runę wyglądającą na V, kula Słoneczna ma runę wyglądającą na W, a kula Kinetyczna ma runę wyglądającą na I. Ta informacja jest niezbędna do walki z bossem, ponieważ wskazuje, gdzie należy odłożyć płonące kule, w zależności od posiadanego wzmocnienia.
Podczas walki otrzymasz jedno z czterech wzmocnień: Otchłań (Próżnia), Gromowność (Łuk), Ognisty (Słoneczny) lub Neutralny (Kinetyczny) Strach. Kiedy masz aktywny Strach, musisz zebrać kulę ognia ze środka areny i umieścić ją w odpowiednim rogu pokoju. Oto miejsca, w których można zdeponować kule w zależności od typu Strachu (zorientowane na wejście na arenę):
- Otchłani Strachu: górny poziom, lewy tylny róg
- Neutralny strach: górny poziom, prawy przedni róg
- Grzmiący Strach: dolny poziom, lewy przedni róg
- Ognisty Strach: dolny poziom, prawy tylny róg
Kiedy umieścisz kulę we właściwym miejscu, Twój Strach zamieni się w wzmocnienie Zemsty, które będzie trwało około 25 sekund. To wzmocnienie pozwala ci zadać obrażenia bossowi, ale tylko przy użyciu rodzaju obrażeń twojego wzmocnienia. Jeśli więc zamienisz Strach Otchłani w Zemstę Otchłani, będziesz mógł zadać bossowi obrażenia za pomocą broni i umiejętności Pustki. Należy o tym pamiętać planując rozładunek. Pamiętaj, aby używać różnych elementów dla swojej broni energetycznej i ciężkiej, dzięki czemu będziesz mógł zadawać obrażenia za pomocą wielu rodzajów Zemsty.
Powtarzaj ten proces zanurzania kuli, aż boss umrze. Otrzymasz robaka Hive, który musisz następnie przynieść Eris do Sanktuarium na Księżycu. Gratulacje! Ksenofag jest twój. Idź zastrzel kilku kolesi ze swojego cholernego karabinu przeciwpancernego.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia.