Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

forza motorsport performance visual ray tracing
Aktualności

Jaki jest najlepszy tryb graficzny w Forza Motorsport?


Przewodniki Forza Motorsport

Sprawdź, jaki naszym zdaniem jest najszybszy samochód w Forza Motorsport, który pomoże Ci wygrywać wyścigi. Sprawdź także pełną listę samochodów Forza Motorsport, aby uzyskać więcej opcji.

Forza Motorsport to świetnie wyglądająca gra, niezależnie od ustawień graficznych, jakie wybierzesz spośród wydajności, wydajności Ray Tracing lub trybu wizualnego. Jednak firmie Turn 10 Studios udało się uruchomić grę w 60 klatkach na sekundę na konsoli Xbox Series X, zapewniając jednocześnie oświetlenie oparte na technologii ray tracingu. To wielka sprawa. Którego ustawienia należy jednak użyć, biorąc pod uwagę kompromis między rozdzielczością, liczbą klatek na sekundę i jakością grafiki? Omówiliśmy tutaj także konsolę Xbox Series S, choć oczywiście gracze PC będą musieli wziąć pod uwagę własną konfigurację sprzętową, aby uzyskać najlepszą wydajność gry.

Czy najlepszy jest tryb Forza Motorsport Performance, Ray Tracing czy Visual?

Tryb wydajności Forza Motorsport

Wizualne śledzenie promieni w grze Forza Motorsport

Tryb wydajności Forza Motorsport (Źródło zdjęcia: Microsoft)

Domyślnym trybem wyświetlania gry jest „Wydajność”. Na Xbox Series X umożliwia to dynamiczne skalowanie rozdzielczości do 4K przy użyciu „wypalonego” oświetlenia Ambient Occlusion i odbić przestrzeni ekranu, aby uzyskać wciąż imponujący wygląd, a wszystko to przy pięknych, płynnych 60 klatkach na sekundę. Jest to prawdopodobnie rozwiązanie, na które warto się zdecydować, jeśli chcesz poważnie podejść do gry, aby uzyskać najlepszą rozdzielczość i najlepszą liczbę klatek na sekundę.

Śledzenie promieni wydajności w Forza Motorsport

Wizualne śledzenie promieni w grze Forza Motorsport

Śledzenie promieni wydajności w Forza Motorsport (Źródło zdjęcia: Microsoft)

Następnie mamy Performance Ray Tracing. Ten tryb włącza Ray Tracing i blokuje liczbę klatek na sekundę na jedwabiście gładkich 60 klatkach na sekundę na Xbox Series X, jednocześnie ustawiając na tę maszynę rozdzielczość 4K. Rzeczywistość prawdopodobnie będzie gorsza niż w przypadku wyścigów z udziałem wszystkich 24 samochodów na ekranie, ale efekt i tak jest znakomity. Jest to tryb, który polecamy, jeśli chcesz cieszyć się wizualnym splendorem, jednocześnie poważnie grając w grę.

Tryb wizualny Forza Motorsport

Wizualne śledzenie promieni w grze Forza Motorsport

Tryb wizualny Forza Motorsport (Źródło zdjęcia: Microsoft)

Wreszcie mamy tryb wizualny. Dotyczy to rozdzielczości 4K, ale nadal wykorzystuje dynamiczne skalowanie, chociaż prawdopodobnie pozostanie znacznie wyższa rozdzielczość niż w scenach z włączonym śledzeniem promieni. Wydaje się również, że dodaje to dodatkowej jakości tekstur – na przykład nawierzchni toru i brudu na tablicach reklamowych. Jednakże, aby uzyskać wszystkie dodatkowe szczegóły i jakość oświetlenia, gra działa ze stałą szybkością 30 klatek na sekundę. Doświadczeni kierowcy natychmiast zauważą spadek płynności, co faktycznie sprawia, że ​​pogoń za krótkimi czasami okrążeń jest o wiele trudniejsza, ponieważ ze względu na mniejszą liczbę klatek masz do przetworzenia połowę informacji wizualnych. Niektóre telewizory mogą dodawać klatki, aby sprawiać wrażenie płynności 60 klatek na sekundę przy zachowaniu tych szczegółów, ale wykonanie tego (tzw. przetwarzanie końcowe) może zająć kilka milisekund, co powoduje opóźnienie sygnału wejściowego podczas próby kierowania samochodem, co jest odczuwalne przez każdego fana wyścigów powiem ci, że jest to absolutne nie-nie. Mimo to, jeśli Twój telewizor ma tryb gry, gra wygląda świetnie w ten sposób, a jeśli będziesz się go trzymał, dość szybko przyzwyczaisz się do akcji w 30 klatkach na sekundę.

Opcje graficzne Forza Motorsport Xbox Series S

Mniejsza z dwóch konsol Xbox obecnej generacji nie obsługuje Ray Tracing podczas rozgrywki, a szkoda, ale jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę obciążenie wydajnością. Podobnie oświetlenie Ambient Occlusion jest zawsze „wypalane”, a nie bardziej organiczne, obliczane w czasie rzeczywistym. W rezultacie otrzymujesz 60 klatek na sekundę w trybie wydajności, docelowym jest 1080p. Alternatywnie tryb wydajności zapewnia rozdzielczość 1440p przy 30 klatkach na sekundę. To dość duży spadek płynności przy niewielkim wzroście rozdzielczości, a bez Ray Tracingu trzeba przyznać, że nie ma większego powodu wybierać tej opcji. Jeśli więc masz konsolę Xbox Series S, najlepiej będzie pozostać w trybie wydajności. Wygląda świetnie, nawet bez Ray Tracingu i działa płynnie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, graj na telewizorze 1080p, a nie 4K, ponieważ uzyskasz natywną rozdzielczość, która zawsze wygląda lepiej niż skalowanie po obróbce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.