Jaki jest zatem najszybszy samochód w Forza Motorsport? To proste pytanie, ale wcale nie prosta odpowiedź. W grze jest kilka samochodów, które w standardowej specyfikacji mają ocenę prędkości 10,0. Na przykład Koenigsegg Jesko 2020, Koenigsegg Agera RS 2017, Bugatti Chiron 2018 i Bugatti Divo 2019 mają na przykład maksymalne statystyki prędkości. Ale co jeszcze dzieje się pod maską ze wszystkimi rozbudowanymi opcjami na liście samochodów Forza Motorsport?
Jaki jest zatem najszybszy samochód w Forza Motorsports?
Na papierze Bugatti Divo 2019 jest najszybszym samochodem w Forza Motorsports. Ma szybsze przyspieszenie niż Koenigseggs na poziomie 8,9 i lepsze prowadzenie niż jego kolega ze stajni, Chiron. Na końcu starej prostej Mulsanne na torze Le Mans Circuit De La Sarthe osiąga prędkość około 400 km/h.
Ale to nie cała historia, ponieważ trzeba jechać na takiej długiej prostej, aby naprawdę czerpać korzyści z takiego samochodu, ponieważ nie ma on wspaniałej przyczepności na zakrętach, przynajmniej nie w porównaniu z samochodem F1. W grze nie ma ich wiele i nie ma obecnie nic nowszego niż McLaren MP4/4 i Ferrari Scuderia Ferrari 641, które mają wskaźnik PI wynoszący 999, przy czym współczynnik PI wynosi 10,0 we wszystkich obszarach z wyjątkiem prędkości, które oba mają współczynnik 6,8.
Blisko tych piękności jest Porsche #2 Porsche Team 919 Hybrid 2017, które rywalizuje z samochodami F1 z wynikiem 10,0 we wszystkich obszarach z wyjątkiem prędkości, która jest o 0,1 mniejsza i ma ocenę 6,7. Ale on też ma PI 999.
To wszystko na papierze. Jednak w praktyce samochody F1 są wyraźnie najszybsze, gdy je wypróbujesz po raz pierwszy. Bugatti Divo może pokonać pełne okrążenie Suzuka East w około 54 sekundy, podczas gdy Ferrari 641 może to zrobić w 45 sekund. Dziewięć sekund szybciej na okrążeniu dzięki fenomenalnej sile docisku i wciąż imponującemu silnikowi. Co imponujące, Porsche Team 919 Hybrid nr 2 2017 może rzucić wyzwanie czasom okrążeń samochodów F1, tylko przy znacznie mniej przewidywalnym prowadzeniu. Jeśli uda się go okiełznać, to zapewne znajdzie się w nim więcej czasu niż w klasycznym duecie F1. Tak czy inaczej, dowodzi to, że przyczepność i przyspieszenie często przewyższają prędkość okrążenia.
Warto również zauważyć, że samochody można modyfikować i ulepszać, dzięki czemu wydajność może być jeszcze wyższa. Samochody F1 mają mniej części, które można zainstalować, ale dostępna jest płyta ograniczająca, która zwiększa statystykę prędkości Ferrari z 6,8 do 7,8, a koszt CP wynosi 0. Możesz także ulepszyć mieszanki opon po osiągnięciu poziomu samochodu 11, zapewniając bardziej miękką gumę dla jeszcze większej przyczepności, choć na krótszy czas, zanim opony się zużyją. Jeśli jednak kupujesz standardową wersję samochodu i chcesz przeżyć najszybsze okrążenia, najlepszym wyborem będą samochody F1 z lat 1988 i 1990.