Jeśli chcesz wyjaśnić walkę w Baldur’s Gate 3, to jest to miejsce, od którego możesz zacząć: system walki BG3 jest wzorowany na D&D, więc ci, którzy mają doświadczenie w piątej edycji, będą mieli dużą przewagę, ale nie martw się: system walki BG3 jest czymś, co każdy może znaleźć można się nauczyć i choć gra nie zapewnia tego szczególnie wyraźnie, poniższy przewodnik pomoże ci w tym, przedstawiając podstawy i szczegółowo opisując sztukę wojny. Omówię, jak wygląda walka w Baldur’s Gate 3, korzystając z przyjaznego dla początkujących przewodnika i samouczka, zawierającego szczegółowe informacje na temat ruchu, kolejności tur, akcji, obrażeń i wszystkiego, co musisz wiedzieć.
Walka w Baldur’s Gate 3 wyjaśniona dla początkujących
Oto najbardziej podstawowe rzeczy, które należy zrozumieć podczas walki w Baldur’s Gate 3:
- Wszystkie postacie biorące udział w walce rozpoczynają od rzutu kostką w celu uzyskania inicjatywy. Wyrzucone tutaj liczby określają kolejność tury, w której wszyscy wchodzą, która jest wyświetlana u góry ekranu.
- Postacie wykorzystują swoje ruchy i akcje pojedynczo, zgodnie z ustaloną kolejnością.
- Wszelkie ataki, zaklęcia lub inne efekty, które wyzwalasz, mają szansę trafić w cel, reprezentowany przez wartość procentową wyświetlaną po najechaniu myszką. Odporności, teren i inne modyfikatory mogą zwiększyć lub zadecydować o tych szansach, a także o tym, ile zadają obrażeń.
- Jeśli przekroczysz procent i wylądujesz w ataku następnie zastosujesz obrażenia lub efekt użytej broni/zaklęcia.
- Kiedy wykorzystasz wszystkie dostępne punkty ruchu i akcji postaci nie będziesz mógł zrobić nic więcej i będziesz musiał użyć przycisku „Zakończ turę”, aby wypuścić następną postać lub wroga.
- Walka powtarza te tury wielokrotnie i kończy się dopiero, gdy jedna drużyna pozostanie w grze.
Zasadniczo wszyscy na zmianę korzystacie z ograniczonej puli indywidualnych punktów ruchu i akcji, aby poruszać się i atakować, pojedynczo. Chociaż kuszące może być po prostu walnięcie wszystkiego tak mocno i tak szybko, jak to możliwe, lepiej myśleć strategicznie: na przykład wyższy poziom jest zwykle zaletą. A może możesz użyć zaklęć na własnej drużynie w celu uzyskania wzmocnień i ochrony?
Musisz także pomyśleć o tym, kogo używasz do czego. Użytkownicy magii są na ogół delikatni i niezbyt zdolni do ataku, więc będziesz chciał, żeby trzymali się z daleka i atakowali z dystansu, podczas gdy wojownicy byli blisko.
Warto też mieć świadomość wszystkiego, co może pomóc przechylić szalę na swoją korzyść. Rzeczy takie jak wybuchowe beczki, przedmioty, które można upuścić lub rzucić, a nawet doprowadzenie kogoś do krawędzi i odepchnięcie go.
Bardziej szczegółowo wyjaśniono system walki w Baldur’s Gate 3
Walka w Baldur’s Gate 3 składa się z wielu elementów, a my poniżej podzieliliśmy się wszystkimi podstawami, z których możesz skorzystać.
-
Kolejność tury i rozpoczęcie walki
- Inicjatywa: Kiedy rozpoczyna się walka, wszystkie postacie rzucają na inicjatywę, która określa kolejność tur walki pokazaną u góry ekranu, od lewej do prawej. Postacie, które wyrzucą tę samą inicjatywę, mogą poruszać się jednocześnie, co oznacza, że możesz przełączać się między nimi i konfigurować kombinacje. Postacie otrzymują premie do inicjatywy równe ich modyfikatorowi Zręczności.
- Zaskocz i zasadzkę: Rozpoczęcie walki atakiem z ukrycia powoduje, że zasadzcy dostają na początku darmową rundę, podczas której wszyscy mogą wykonać darmową turę, ale wróg nie może nic zrobić, dopóki wszyscy atakujący nie spróbują. To poważna zaleta w rozpoczęciu walki!
- Zakręty: Postacie mogą wykonywać wszelkiego rodzaju akcje i poruszać się w swojej turze. Zwykle wykonują jedną główną „akcję” na turę, prawdopodobnie wydaną na atak (ale są też inne opcje).
- Zakończenie swojej tury: Kiedy skończysz z postacią lub zrobisz z nią wszystko, co możesz, naciśnij przycisk „zakończ turę” w prawym dolnym rogu, aby przejść do następnej postaci. Nie martw się – jeśli dwie postacie działają jednocześnie, po prostu przełączysz się na drugą, aby zakończyć jej turę.
-
Unikanie i przeciwstawianie się atakom
- Rzuty Ataku (przeciwko AC): Postacie rzucają się, aby uderzyć się nawzajem bronią i zaklęciami z gry Baldur’s Gate 3. Jeśli wyrzucisz wynik równy lub wyższy od klasy pancerza celu (KP), trafiasz go i możesz rzucić obrażenia lub efekt ataku.
- Rzuty obronne (przed zaklęciami i efektami): Niektóre ataki, zwykle potężne zaklęcia, nie są sprzeczne z KP celu, ale zamiast tego zmuszają go do wykonania rzutu, aby pokonać wybraną liczbę. Jeśli im się to uda, cel uniknie ataku lub otrzyma zmniejszony efekt. Na przykład rzut obronny na zręczność służy do uniknięcia wybuchu kuli ognia.
- Odporności, odporności i podatności: Niektóre postacie są odporne na określone rodzaje obrażeń, co oznacza, że otrzymują połowę obrażeń od ataków i niebezpieczeństw. Odporność oznacza, że nie otrzymują żadnych obrażeń, a wrażliwość oznacza, że otrzymują podwójne obrażenia. Tego wszystkiego możesz się dowiedzieć badając przeciwnika.
- Osłona, wysokość i odległość: Umiejscowienie na mapie jest bardzo ważne, zwłaszcza w walce dystansowej. Bycie wyższym od przeciwnika daje ci premię za trafienie go, podczas gdy jemu będzie trudniej cię trafić.
-
Akcje, reakcje i ruch
- Akcje bonusowe: Niektóre mniejsze, prostsze akcje i zaklęcia zużywają akcję dodatkową zamiast zwykłej akcji. Postacie otrzymują jedną dodatkową akcję na turę.
- Ruch i doskok: Postacie mogą poruszać się na określoną odległość określoną przez ich rasę w Baldur’s Gate 3, może ona być zmieniona przez klasę, w zależności. Mogą podwoić swój ruch, poświęcając swoją główną akcję na „doskok”.
- Reakcje: Wszystkie postacie mogą użyć jednej „reakcji” na rundę, na określone zachowania i zaklęcia, które aktywują się w odpowiedzi na coś, co zrobi wróg. Przykładem tego jest rzucenie kontrazaklęcia lub przyjęcie okazyjnego ataku. Ponieważ reakcje są już gotowe do uruchomienia w Twojej turze, możesz je przełączać i wyłączać na pasku skrótów.
- Ataki okazyjne i wycofanie się: Ataki okazyjne to ataki wręcz, będące reakcją na wrogów, którzy próbują wybiec poza zasięg walki wręcz użytkownika, skutecznie dźgając ich w plecy za pomocą wyposażonej broni, gdy próbują uciekać. Użycie akcji „wycofania się” pozwala na ruch bez wywoływania ataków okazyjnych.
- Popycha i popycha: Jako akcja dodatkowa, postacie mogą spróbować odepchnąć wroga w zasięgu walki wręcz, odrzucając go na określoną odległość, w zależności od siły pchnięcia. Szansa na sukces zależy od twojego wyniku w Atletyce w porównaniu do Atletyki lub Akrobatyki wroga (w zależności od tego, która wartość jest wyższa), a większych wrogów jest znacznie trudniej poruszyć. Pchnięcia same w sobie nie zadają obrażeń, ale mogą wyrzucić wrogów w niebezpieczeństwo lub spaść z wysokich półek, czasami nawet ich zabijając.
- Zanurzanie broni: Ta akcja dodatkowa pozwala umieścić broń w określonych substancjach lub efektach w pobliżu postaci, tymczasowo nasycając ją tym efektem. Ogień jest rzeczą oczywistą – jeśli zobaczysz pochodnię lub świecę, albo po prostu płonącą pozostałość po zaklęciu lub bombie, zanurz w nim swój miecz lub strzałę, aby tymczasowo zwiększyć obrażenia.
- Badanie wrogów: W dowolnym momencie możesz kliknąć wroga prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję „zbadanie” go, uzyskując najróżniejsze informacje na temat jego statystyk, umiejętności, wzmocnień i odporności. To nie kosztuje żadnego działania.
-
Śmierć, uzdrowienie i bycie powalonym
- Gojenie : zdrowienie: Leczenie w BG3 odbywa się za pomocą różnych zaklęć, zdolności klasowych i przedmiotów Baldur’s Gate 3. Różne efekty leczą w różnym stopniu, niektóre leczenie można wykonać na odległość, a niektóre zaklęcia/przedmioty można wykorzystać jako akcje dodatkowe.
- Umieranie i śmierć: Kiedy punkty wytrzymałości członka drużyny Baldur’s Gate 3 zostaną zredukowane do 0, tracą przytomność i wchodzą w stan „umierania”, wykonując w każdej turze rzut obronny przed śmiercią, aby się ustabilizować lub całkowicie umrzeć. Trzy sukcesy powodują, że się podnoszą, trzy porażki powodują śmierć (oznaczoną małą ikonką nad ich głową). Otrzymanie dalszych obrażeń podczas śmierci powoduje automatyczne wycięcie na ikonie niepowodzenia, ale jakakolwiek ilość leczenia przywróci ich z powrotem na nogi. Gdyby stało się najgorsze, zapoznaj się z naszym poradnikiem, jak ożywić martwe postacie w Baldur’s Gate 3.
- Pomoc: Wszystkie postacie mogą również skorzystać z akcji „pomoc”, aby ożywić umierającego sojusznika w zasięgu ręki, podnosząc go za pomocą 1 punktu wytrzymałości. Może również zakończyć pewne efekty statusu na sojusznikach, takie jak owinięcie siecią.
Baldur’s Gate 3 Nekromancja Thay
Wiedźma z Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3 Obóz goblinów
Baldur’s Gate 3 Zguba
Baldur’s Gate 3 Podmrok
To oczywiście dużo, ale z czasem staje się to coraz łatwiejsze, gdy opanujesz całą mechanikę i poznasz różne niuanse. Poszukaj prostych walk, aby lepiej to zrozumieć i korzystaj swobodnie z opcji szybkiego zapisu, aby móc spróbować ponownie, jeśli zajdzie taka potrzeba, i nie bój się dostosować opcji trudności Baldur’s Gate 3, jeśli masz problemy ze wszystkimi potwory próbujące urwać ci głowę.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia