Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

Magic Fuel Games mówi o miastach, Simach i tworzeniu zupełnie nowej gry
Aktualności

Magic Fuel Games mówi o miastach, Simach i tworzeniu zupełnie nowej gry


Rozmawiałem ze starszym członkiem Magic Fuel Games, twórców Cityscapes: Sim Builder, o ich procesie, wpływach oraz o tym, jak doświadczenie w Maxis ukształtowało grę.

Miasto w pełni zbudowane w Cityscapes Sim Builder z drapaczami chmur

Nie ma nic lepszego niż studio złożone z weteranów branży i Magiczne gry paliwowe dowodzi tego. Obecnie firma świętuje premierę gry Cityscapes: Sim Builder w Apple Arcade, nowej gry do budowania miast ze wszystkimi naszymi ulubionymi funkcjami. Skorzystałem z okazji, by porozmawiać z Kipem Katsarelisem, dyrektorem ds. produktu i założycielem Magic Fuel Games. Jest w branży od jakiegoś czasu, pracując dla Maxis — twórców SimCity, Spore i The Sims — jednocześnie ucząc się od najlepszych i rozwijając własny zestaw umiejętności i talent.

Cityscapes: Sim Builder w moich oczach przypomina konfigurowalne dzielnice The Sim 2, pozwalając nam stworzyć wymarzone miasto piaskownicy, pełne drapaczy chmur, domów i miejsc do zwiedzania. Na razie jest to Apple Arcade Original i prawdopodobnie tak pozostanie. Zapytałem o możliwość pojawienia się gry na innych platformach, ale ze względu na sukces Arcade nie jest to prawdopodobny scenariusz.

Jako długoletni fan The Sims i gracz wielu gier budujących, jestem zaintrygowany, aby dowiedzieć się więcej o Cityscapes. Zapytałem więc, w jaki sposób Magic Fuel Games zadbało o to, by Cityscapes różniło się od innych gier z tego samego gatunku – takich jak SimCity Build It firmy EA – i co je wyróżnia.

Kip mówi mi, że na urządzeniach mobilnych jest kilku świetnych budowniczych miast, takich jak SimCity Build It, ale wyróżnia je to, że Cityscapes nie jest grą free-to-play, jak jej konkurenci. Oznacza to, że każdy, kto ma subskrypcję Apple Arcade, może od razu przejść do planowania miasta. Nie ma tu ograniczeń co do tego, jak długo można grać naraz, ponieważ zasoby się nie wyczerpują i nie ma żadnych sztuczek, które zmuszają cię do wyjazdu na kilka godzin i powrotu – możesz wegetować i grać przez tak długo, jak chcesz. Uwielbiam to podejście i chciałbym, żeby więcej gier mobilnych pozwalało na dłuższe granie.

Widok opcji w grze Cityscapes Sim Builder

Chcąc zagłębić się w temat, zapytałem Kipa, co według Kipa jest najlepsze w Cityscapes lub w jego ulubionych funkcjach w grze. „W tej grze jest wiele do polubienia, więc jest to trudne”, mówi. Wszystkie losowe wydarzenia, które pojawiają się w mieście, są jego ulubionymi, zwłaszcza takie jak „latające spodki, sanktuaria żółwi, pop-upy food trucków, a nawet ceremonia sadzenia drzew”. Dlaczego więcej gier nie ma sanktuariów dla żółwi? Brzmią zachwycająco. Aby zbadać każdy z tych konkretnych scenariuszy, gracze muszą spełnić określone warunki, aby je uruchomić. Powiedziano mi, że są prawie tajne, ponieważ nie są udokumentowane. Rozważ wyzwanie przyjęte.

Zrównoważony rozwój jest również dużą częścią Cityscapes – zespół Magic Fuel Games chciał wprowadzić do gry nowoczesną wrażliwość, mówi Kip. To kluczowy filar gry, a każda decyzja, którą podejmujemy jako urbaniści, wpływa na zdrowie i szczęście mieszkańców. „Możesz podejmować decyzje dotyczące czystych lub brudnych opcji zasilania, poprawiać możliwości poruszania się po mieście i decydować o ochronie lasów i dzikiej przyrody”. Oznacza to, że gracze mogą tworzyć gęste metropolie usiane zielonymi terenami, z których mogą korzystać mieszkańcy miast. Istnieje ocena zrównoważonego rozwoju, na którą budowniczowie muszą zwrócić uwagę, więc nie zapomnij wyciągnąć tych zielonych kciuków.

Wszyscy byliśmy ofiarami katastrof w różnych grach konstruktorskich – przychodzi mi na myśl rozszerzenie Gathering Storm do Civilization 6, podobnie jak dziwolągi i częste pożary w każdej grze Sims. To skłoniło mnie do pytania, czy jest to funkcja, którą możemy się spodziewać w Cityscapes. Alert spoilera od Kipa tutaj – „gra zaczyna się po huraganie. Jednak to jest najbliższe katastrofom w obecnej grze. Jest to coś, z czym zespół eksperymentował w fazie przedprodukcyjnej z uderzeniem meteorytu, ale nie trafił do ostatecznej wersji”.

Miasto w Cityscapes Sim Builder ze stadionem piłkarskim

Prowadzi to do pytania o przyszłość Cityscapes. Czy w przyszłości planowane są jakieś rozszerzenia lub duże aktualizacje zawartości? Odpowiedź brzmi tak. Gra jest prawie aplikacją na żywo, więc prawie wszystko jest możliwe w przyszłej aktualizacji. „Mamy więcej treści w postaci naszej funkcji City Pass, która obejmuje tulipany z Amsterdamu, aw czerwcu pojawi się zestaw Beach Day”.

Jako zupełnie nowy tytuł zastanawiałem się, czy tworzenie Cityscapes różni się od poprzednich projektów, nad którymi pracował zespół i czy produkcja przebiegała płynnie. „Każdy projekt, nad którym pracowałem, ma swoje wyzwania, wzloty i upadki podczas tworzenia” — mówi Kip. Na szczęście zespół Magic Fuel składa się z weteranów budowania miast, którzy sprostali wyzwaniu związanemu z nowym IP. Cityscapes różni się od wielu ich ostatnich gier, ale będąc budowniczym miast, miał wiele znajomych elementów, z których zespół mógł się cieszyć.

„Znaliśmy złożoność tego typu gier i wcześnie zajmowaliśmy się trudnymi rzeczami, takimi jak ukośne drogi i różne systemy symulacyjne. Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, było wymyślenie, jak sprawić, by wszystko działało na urządzeniu mobilnym”. Zespół, jak mi mówi, chciał gry, która miałaby wszystkie funkcje gry na PC lub konsolę, ale była również dostępna dla graczy mobilnych w dowolnym momencie. „Oznaczało to wiele iteracji w UX i przedstawianie symulacji w taki sposób, aby każdy mógł ją podnieść i zagrać. Myślę, że zespół wykonał świetną robotę”. Zgadzam się, pejzaże miejskie wyglądają wspaniale.

Mówiąc o dostępności, zapytałem, jak Magic Fuel podchodzi do dostępności w grze o budowaniu miast i czy są jakieś zmiany lub wyjątki w Cityscapes. Kip komplementuje to jako świetne pytanie i komentuje, że jest to ogromne wyzwanie na każdej platformie, a zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. „Najtrudniejszą częścią jest ujawnienie tego, co dzieje się w symulacji, przekazanie graczom wystarczającej ilości informacji, aby rozwiązać problem i zrozumieć, jak naprawić, nie przytłaczając ich”.

Sposób, w jaki gra sobie z tym radzi, polega na użyciu dymków od obywateli. W danym momencie pojawia się tylko określona liczba, więc gracze mogą rozwiązywać problemy pojedynczo. Kolejną łatwą w użyciu funkcją jest narzędzie do tworzenia dróg – jest to prosta sytuacja typu „dotknij i narysuj”, z której Kip mówi, że może korzystać nawet jego małe dziecko. Doceniam takie rzeczy, zwłaszcza w grach mobilnych, ponieważ skomplikowane sterowanie nie jest tym, czego potrzebujesz na małym ekranie.

Miasto w pełni zbudowane w Cityscapes Sim Builder z drapaczami chmur nocą

Zapytałem Kipa, jak jego zdaniem zmienił się gatunek city builderów od wczesnych dni wyłączności na komputery PC, zwłaszcza w zakresie dopasowania do sprzętu mobilnego. „To niesamowite, jak olśniewający wizualnie wyglądają dzisiaj budowniczowie miast i jaki jest poziom szczegółowości” — mówi. „Czuliśmy, że dostarczanie dużych, pięknych miast będzie kluczowym aspektem Cityscapes na urządzenia mobilne. Chcieliśmy uchwycić cykle dnia i nocy, ciekawe przepływy ruchu, tereny o różnych wysokościach, a nawet pogodę, aby zapewnić graczom wrażenia AAA. Sprawienie, że cała praca na urządzeniach mobilnych wymaga doświadczonego zespołu, który jest oddany rzemiosłu”. Sądząc po składzie pracowników ze studiów takich jak Maxis, wygląda na to, że Magic Fuel ma wymarzony zespół.

Bycie członkiem zespołu Maxisa w czasach Simsów i SimCity musiało zrobić na kimś wrażenie, więc zapytałem, czy któryś z elementów SimCity trafił do Cityscapes. Krótka odpowiedź brzmi: nie – ale praca nad tak szczytową grą oczywiście uczy jej twórców.

Zastanawiałem się też, czy podczas pracy nad klasykami Kip wyniósł jakieś ważne lekcje. Mówi mi, że tworzenie city builderów jest trudne – mogę sobie tylko wyobrazić, że to prawda, sam nie stworzyłem żadnej gry. „Jedną z moich podstawowych lekcji jest to, że jeśli chodzi o symulacje życia lub budowniczych miast, każdy ma w głowie zbiór zasad. Naszym zadaniem jako programistów jest spełnienie tych oczekiwań w zakresie oprogramowania”. Oznacza to, że programiści w zespole Kipa trzymają się tego, czego się oczekuje, aby spełnić oczekiwania. Tutaj również udziela kilku rad: „Przeprowadź badania, porozmawiaj ze swoimi graczami i skup się na tym, co wiesz. Kiedy twoja gra wreszcie się ukaże, gracze zawsze będą próbowali przesuwać granice symulacji, a jeśli gra spełni swoje oczekiwania, będziesz miał trafienie”. Będę o tym pamiętał, jeśli kiedykolwiek będę tworzył grę, i sugeruję, abyś też to zrobił, drogi czytelniku.

Na koniec musiałem zapytać o Simsy. nie mogłem się oprzeć. Zapytałem więc, jaka jest ulubiona gra lub dodatek do gry Kipa – albo nad którą pracował, albo do grania. Mine’s Makin’ Magic for The Sims, ponieważ nie można pokonać tej podwórkowej kolejki górskiej. Okazuje się, że muzyka z The Sims Urbz na stałe zapętla się w głowie Kipa – i wiecie co, w pełni rozumiem dlaczego. Ta gra miała w sobie Black Eyed Peas, którzy nagrali wersje swoich piosenek w Simlish do gry. „Występowali nawet dla nas w kampusie EA, co było fajne”. To jest rzeczywiście niesamowicie fajne i zazdroszczę, nawet jeśli to było lata temu.

Ja i zespół Pocket Tactics bardzo dziękujemy Kipowi za poświęcenie czasu na rozmowę z nami i pobłażanie mojej fanatycznej stronie Simów, a także za dobre spojrzenie na Cityscapes: Sim Builder i wpływy, które na niego wpłynęły.

Na co czekasz? Idź i złap Pejzaże miejskie: Sim Builder w App Store już teraz i zbuduj swoją wymarzoną metropolię. Lub jeśli szukasz czegoś mniej poważnego, wypróbuj te gry z ukrytymi przedmiotami, gry o dzikiej przyrodzie, gry Lego lub najlepsze gry, takie jak Minecraft, aby uzyskać odrobinę sportowej dobroci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.