Najlepsze bronie Baldur’s Gate 3 są rozmieszczone w całej grze i stają się coraz potężniejsze w miarę przechodzenia przez trzy akty, zarówno w głównej historii, jak i w tajnych zadaniach pobocznych. Baldur’s Gate 3 oferuje ogromny wybór broni, z których wiele jest magicznych i nadaje się do wszelkiego rodzaju klas i konfiguracji w BG3. Jeśli szukasz najlepszej broni, jaką możesz znaleźć, a także jasnego i szczegółowego wyjaśnienia działania broni, biegłości w posługiwaniu się bronią oraz różnicy między bronią prostą a bronią bojową w Baldur’s Gate 3, poniższy przewodnik pomoże Ci na każdym etapie sposób!
Najlepsza broń Baldur’s Gate 3 w Akcie 1
Te magiczne bronie to najlepsze, co BG3 ma do zaoferowania w Akcie 1:
- Miecz Sprawiedliwości (+1 Wielki Miecz, który pozwala dać +2 AC sojusznikowi jako Akcja Bonusowa). Posiadane przez Andersa, którego spotykasz w ramach serii zadań Karlach w Baldur’s Gate 3.
- Strzelec wstrząsowy (+2 Długi łuk, który zapewnia użytkownikowi 2 ładunki błyskawic za każde trafienie). Nagroda za misję „Uratuj Wielkiego Księcia” na Szlaku Przebudzonych.
- Adamantowy długi miecz (Długi miecz dający -1 do ataku rzuca przez 2 rundy na każdego trafionego wroga). Wykonany w Adamantowej Kuźni w Grymforge z rudy mithralu i formy długiego miecza.
- Blady dąb (Kwatermistrz, który zapewnia odporność na winorośle Druidów i pozwala przyzywać własne). Znaleziony w ramach zadania „Zbadaj Kaghę”, które rozpoczyna się po przeczytaniu listu znalezionego w jej prywatnej skrzyni.
- Sierp Boooala (Sierp, który zadaje 2K4 obrażeń zamiast 1K4 i zapewnia przewagę przy trafianiu krwawiących celów). Można go upuścić lub kupić od Pooldrippa Gorliwego w Ropiejącej Zatoce w Podmroku.
- Halabarda Czujności (Halabarda, która zadaje 1k10+2 obrażeń i +1 przewagi do testów umiejętności)
- Miecz Krzyków (Rapier zadaje 5-15 obrażeń kłutych i psychicznych)
Najlepsza broń Baldur’s Gate 3 w Akcie 2
Gdy dotrzesz do gospody BG3 Last Light Inn w Akcie 2, będziesz mógł podnieść tę imponującą broń do walki wręcz:
- Piekielny Rapier (Rapier +1 rzutu obronnego na zaklęcia, który zadaje 1k8 +2 obrażeń kłutych. Otrzymany w nagrodę za uwolnienie Mizory z jej kapsuły w Kolonii Łupieżców Umysłów pod Wieżami Księżycowego Wschodu)
- Glewia Księżycowa (1k10 +2 cięcie, 1k4 obrażeń od blasku na trafienie; prezent od Damy Aylin po uwolnieniu jej w Shawdowfell)
- Młot Bojowy Ketherica (1k8 +1 obrażenia tłuczące, 1k4 psychiczne na trafienie; można używać jedno- lub oburęcznie)
Najlepsza broń Baldur’s Gate 3 w Akcie 3
Najlepszą broń w Akcie 3 BG3 można zdobyć z zabitych wrogów, a kilka z nich można znaleźć podczas serii zadań towarzyszy gry Baldur’s Gate 3.
- Pogromca wrogów (2k6+2 obrażeń od obuchów, znalezione w Krypcie Karsusa w Czarodziejskich Rozmaitościach podczas misji towarzysza Gale’a)
- Srebrny Miecz Planu Astralnego (2k6+3 cięcie, 1k6 obrażeń psychicznych; prezent od Kith’raka Vossa za odzyskanie Orfickiego Młota z Domu Nadziei Raphaela)
- Biada (1k6+2, posiada Tajemny Wampiryzm, który odzyskuje zdrowie, gdy przeciwnikowi nie uda się wykonać zaklęcia obronnego ST; łup z Cazadora w linii zadań Astariona)
- Buzdygan służebnej (1k6+2 tłuczenie, 1k6 obrażeń od trucizny; zwiększa twoją siłę do 18 podczas używania; łup z Viconii w Domu Smutku w linii zadań Shadowheart)
Jakiej broni mogę używać?
Wszystkie postacie w Baldur’s Gate 3 mogą używać wszystkich broni, ale jeśli nie zostali przeszkoleni w zakresie biegłości w ich obsłudze, nie otrzymają premii do biegłości przy rzutach na trafienie, jak opisano w naszym przewodniku po umiejętnościach i biegłości w grze Baldur’s Gate 3. Nie będą też mogli korzystać z niektórych umiejętności związanych z tą bronią – więc chociaż technicznie możesz nią manipulować, tak naprawdę nie wykorzystasz jej w pełni. Lepiej trzymać się sprzętu, z którego jesteś przeszkolony.
W jakiej broni jestem biegły?
Poziom trudności Baldur’s Gate 3
Tryb wieloosobowy w Baldur’s Gate 3
Jak ożywić martwe postacie w Baldur’s Gate 3
Długie i krótkie przerwy w Baldur’s Gate 3
Zalety i wady Baldur’s Gate 3
Zdecydowana większość broni, w której jesteś biegły zostanie podjęta decyzja przez Ciebie Klasa Baldur’s Gate 3, ale są inne sposoby na osiągnięcie biegłości. Na przykład krasnoludy automatycznie otrzymują biegłość w niektórych broniach, takich jak młoty i topory, podczas tworzenia postaci, podczas gdy niektóre podklasy mogą również przyznawać biegłości później.
Uzyskanie „biegłości” w broni więcej niż raz nie przynosi żadnych korzyści – na przykład Krasnoludzki Wojownik otrzymuje biegłość w Toporach Bojowych dwa razy, zarówno ze swojej Rasy, jak i Klasy, ale nie uzyskują żadnych korzyści w porównaniu z Elfem lub Ludzkim Wojownikiem. Biegłość to kwestia binarna – możesz ją mieć lub nie. Nie można być biegłym dwa razy.
Możesz sprawdź, w jakiej broni jesteś biegły, otwierając swój ekwipunek w grze i wybierając ikonę broni po lewej stronie, która powie Ci, jakiej broni dana postać może użyć najlepiej, jak potrafi.
Wyjaśniono broń prostą i bojową
Cała broń w Baldur’s Gate 3 dzieli się na dwie kategorie – broń prostą i broń bojową. Właściwie nie ma znaczącej różnicy między nimi z tą różnicą, że broń bojowa jest zwykle nieco lepsza. Podzielono je na te dwie kategorie, aby ułatwić ich podzielenie – klasy, które tak naprawdę nie skupiają się na walce wręcz, zwykle tylko być biegły w posługiwaniu się prostą bronią i być może kilkoma dodatkami, podczas gdy odpowiednio nazwane „klasy walki”, takie jak Wojownik i Paladyn, mogą używać Zarówno broń prosta i bojowa. Są one podzielone w następujący sposób:
-
Prosta broń
- Kluby
- Sztylety
- Rzutki
- Świetne kluby
- Topory ręczne
- Oszczepy
- Lekkie kusze
- Lekkie Młotki
- Buzdygany
- Sztaby
- Krótkie łuki
- Sierpy
- Włócznie
-
Broń bojowa
- Topory bojowe
- Miecze
- Wielkie topory
- Wielkie Miecze
- Halabardy
- Kusze ręczne
- Ciężkie kusze
- Długie łuki
- Długie miecze
- Maulsy
- Gwiazdy poranne
- Szczupaki
- Rapiery
- Sejmitary
- Krótkie miecze
- Chusty
- Trójzęby
- Warhammery
- Wybory wojenne
Wyjaśniono wszystkie właściwości broni
Każda broń w grze Baldur’s Gate 3 ma co najmniej jedną lub więcej właściwości broni wymienionych na dole jej opisu, które wpływają na sposób jej użycia i działanie w walce. Oto, czym są wszyscy:
- Nie można używać dwóch broni. Nie można używać innej broni w przeciwnej ręce.
- Dodatkowy zasięg. Potrafi uderzać wrogów z większej odległości niż inna broń biała.
- Impas. Dodatkowe obrażenia pochodzą ze Zręczności, a nie Siły, jeśli Twoja Zręczność jest wyższa.
- Ciężki. Wada w atakach, gdy jest trzymana przez jedną z mniejszych ras Baldur’s Gate 3 (niziołki lub gnomy).
- Światło. Można go używać do używania dwóch broni w grze Baldur’s Gate 3, o ile Zarówno broń jest lekka.
- Ładowanie. Można strzelić tylko raz na rundę, nawet jeśli postać może wykonać wiele ataków. Zwykle kojarzony z kuszami.
- Rzucony. Broń do walki wręcz zaprojektowana tak, aby rzucać zadając takie same obrażenia.
- Dwuręczny. Można go używać tylko w dwóch rękach, a nie w jednej.
- Wszechstronny. Może być używany w jednej lub dwóch rękach, ale zadaje większe obrażenia, gdy jest trzymany w dwóch.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia