Najlepszy czarodziej Baldur’s Gate 3 koncentruje się na zaklęciach obszarowych, które mogą unicestwić wrogów bardzo z dystansu – i będą musieli trzymać się z daleka, ponieważ Czarodzieje są dość wrażliwi, nie mogą nosić zbroi i mają najmniej zdrowia ze wszystkich klas w grze, remisując z czarownikami.
Ale nie traktuj Wizardów jako słabych. W BG3 Czarodzieje są jedną z najbardziej zabójczych klas, tworząc burze ognia i przywołując potężne duchy z niczego. Tak długo, jak potrafią trzymać się z daleka od obrażeń, Czarodzieje mogą dokonać niesamowitych rzeczy – a dzięki Gale of Waterdeep w drużynie większość z Was będzie miała jednego do zabawy! Mając to na uwadze, oto jak stworzyć najlepszą wersję Czarodzieja w Baldur’s Gate 3.
Najlepszy build czarodzieja w Baldur’s Gate 3
Najlepsza kompilacja kreatora skupia się na następujących głównych rzeczach:
- Obrażenia obszarowe z dystansu
- Ofensywne wsparcie za pomocą zaklęć takich jak Grease i Thunderwave
- Opanowanie dużej i złożonej gamy magii opartej na inteligencji
Kluczową rzeczą w przypadku Czarodzieja jest to, że może zadawać obrażenia z daleka, kontrolując jednocześnie pole bitwy za pomocą zaklęć Baldur’s Gate 3, które mogą oddziaływać na duże obszary i ogólnie przeszkadzać ludziom na obrzeżach walki.
Oto, czego potrzebujesz, aby stworzyć najlepszą wersję czarodzieja w Baldur’s Gate 3:
- Wyścig: Krasnolud Tarczowy
- Najwyższe atrybuty: Inteligencja, zręczność, konstytucja
- Podklasa: Przywołanie
- Tło: Szałwia
- Umiejętności klasowe: Dochodzenie i religia
- Sprzęt: Topór bojowy i/lub młot bojowy, dowolny średni pancerz
- Sztuczki: Ognisty Pocisk, Porażający Uścisk
- Zaklęcia: Smar, Magiczny Pocisk, Lodowy Nóż, Zbroja Maga, Chmura Mgły, Fala Piorunów, Chmura Sztyletów, Mglisty Krok
Paladyn z Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3 Bard
Mnich z Baldur’s Gate 3
Druid z Baldur’s Gate 3
Tworząc dobrego czarodzieja, należy pamiętać o dwóch głównych rzeczach: pompowaniu inteligencji jako podstawowej umiejętności oraz walce na dystans. Jeśli chodzi o rasę, wybraliśmy Krasnoluda Tarczowego, ponieważ przy średniej biegłości w pancerzu masowo zanegowiesz swoje cechy „Szklanego Działa”, ale jeśli chcesz drugiej opcji, wypróbuj Głębinowego Gnoma, ponieważ ma on doskonałe widzenie w ciemności do 24 metrów w ciemności, co może pomóc w zakresie zasięgu.
Do wyboru jest osiem podklas czarodziejów, co jest jednym z powodów, dla których mogą być tak elastyczne i skomplikowane w opanowaniu. Zdecydowaliśmy się tutaj na Ewokację ze względu na Zaklęcia Rzeźbienia, jeden z atutów Baldur’s Gate 3, do którego możesz uzyskać dostęp i który pozwala rzucać magię wokół sojuszników, tak aby wpływała ona tylko na wrogów. Bez tego umiejętności obszarowe, z których musisz skorzystać, są w zasadzie niebezpieczne dla wszystkich. Wyczyn Ponurych Żniw podklasy Nekromancji jest również dobrym wyborem, ponieważ pozwala odzyskać punkty wytrzymałości, jeśli zabijesz stworzenie – więc wzmocni twojego delikatnego czarodzieja, chociaż będziesz musiał po prostu bardziej uważać, gdzie rzucasz.
Użycie opcji Mędrzec z tła Baldur’s Gate 3 zapewni ci dalszy wzrost inteligencji, a także biegłości w umiejętnościach klasowych Arcana i Investigation, co daje ci swobodę wyboru śledztwa i religii jako umiejętności klasowych, aby jeszcze bardziej podwoić swój intelekt. Jeśli chodzi o magię, świat jest twoją taumaturgiczną ostrygą: Ognisty Pocisk to klasyczny starter zadający obrażenia dystansowe, a Porażający Uścisk pozwala ci atakować wrogów i uciekać bez wywoływania okazyjnego ataku (lub rozważ Promień Mrozu, aby spowolnić wrogów i zapobiec ich od zamknięcia luki). Tymczasem rzeczy takie jak Grease i Thunderwave otwierają kontrolę nad obszarem i pozwalają ci kontrolować pole bitwy, tworząc powierzchnie, które mogą wpłynąć na każdego, kto przez nie przejdzie. Smar, po którym następuje Ognisty Pocisk, to świetny cios podwójny, który podpala obszar.
Na koniec, upewnij się, że rozglądasz się za każdym Zwojem, jaki wpadnie Ci w ręce, ponieważ Czarodzieje mogą na stałe uczyć się od nich zaklęć (chociaż wiąże się to z kosztami). To poszerzy twój repertuar i dostępny zestaw umiejętności, co jest jedną z największych zalet bycia Czarodziejem.
Kreator późniejszego poziomu buduje: W miarę awansowania na wyższy poziom możesz uzyskać dostęp do zaklęcia zwanego Mglistym Krokiem, które pozwala ci się teleportować – idealne do utrzymywania dystansu lub zdobywania przewagi na dużej wysokości (coś, co możesz również uzyskać dzięki Grant Flight). Następnie późniejsze poziomy prawie wszystkie skupiają się na zaklęciach zadających obrażenia na dużym obszarze, takich jak Burza Lodowa, Ściana Ognia i Zabójstwo Chmury, stąd potrzeba Zaklęcia Rzeźbienia z podklasy Ewokacji. Na poziomie 10 odblokujesz także Wzmocnioną Ewokację (ponownie, jeśli wybierzesz tę podklasę), która pozwoli ci dodać modyfikator inteligencji do testów obrażeń dla zaklęć ewokacji. Jeśli chodzi o wyczyny, albo kontynuuj zwiększanie swojej inteligencji, albo rozważ inwestycję w Zaklęcie Snajpera, aby zwiększyć szansę na trafienie krytyczne.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia