Najlepsza wersja Kleryka w grze Baldur’s Gate 3 łączy w sobie talent klas do różnorodnych mocy rzucania zaklęć i ich zaskakującą skuteczność w walce na linii frontu. Chociaż niekoniecznie jest to najpopularniejsza klasa w Baldur’s Gate 3, Klerycy są w rzeczywistości jedną z najlepszych klas w grze, nie wspominając o jednej z najbardziej zróżnicowanych, a wybór bóstwa ma ogromny wpływ na twoje moce i księgę zaklęć. Mając to na uwadze, poniżej opiszę, jak stworzyć najlepszą wersję Kleryka w BG3, włączając tła, wyczyny, rasy i wszystko inne, co musisz wiedzieć!
Podstawy najlepszej kompilacji Kleryka w Baldur’s Gate 3
Najlepszy build Kleryka w Baldur’s Gate 3 wykorzystuje:
- Moce domeny światła i siła ognia
- Różnorodne rzucanie czarów oparte na Mądrości
- Zręczność i umiejętności walki
Najlepsi Klerycy BG3 powinni skupiać się na Zręczności. Wielu graczy buduje swoich Kleryków w czołgi leczące i jest to całkowicie realna opcja – niezłomny Złoty Krasnolud z Domeną Życia i Ciężkim Zbroją – ale odkryliśmy, że jeśli chcesz Kleryka, który jest czymś więcej niż tylko automatem do leczenia. Opieranie się na Zręczności, tworząc zręcznego i przebiegłego Kleryka, który unika i rzuca różne zaklęcia, daje mnóstwo frajdy. Oto podstawy najlepszego buildu Kleryka:
- Wyścig: Drow (Seldarine Drow)
- Najwyższe atrybuty: Mądrość, zręczność, konstytucja
- Podklasa: Domena Lekka
- Diety: Lathander
- Tło: Urwis
- Umiejętności klasowe: Wgląd, medycyna
- Sprzęt: Krótki miecz, średni pancerz, który nie narzuca wady ukrywania się, tarcza, dwuręczne kusze ręczne, jeśli są dostępne
- sztuczki: Światło (zaklęcie domeny), Święty płomień, Przewodnictwo, Taumaturgia
- Czary: Płonące dłonie (zaklęcie domeny), Wróżkowy ogień (zaklęcie domeny), Piorun prowadzący, Słowo uzdrawiające, Rozkaz, Tarcza wiary
Czarnoksiężnik z Baldur’s Gate 3
Czarnoksiężnik z Baldur’s Gate 3
Mnich z Baldur’s Gate 3
Druid z Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3 Bard
To trochę niekonwencjonalna konfiguracja, ale Zręczność służąca jako podstawa konstrukcji czołgu jest tutaj kluczowa, a Drow zapewnia szereg biegłości w broni, które pozwolą ci zakorzenić się w tej stronie walki. Ta konfiguracja ma coś do wszystkiego, ale bardziej skupia się na walce dystansowej – Święty Płomień, Piorun Przewodni i wspaniałe Słowo Uzdrawiające to zaklęcia, które można rzucić na odległość, a Zręczność sama w sobie jest czymś, z czym wojownicy dystansowi będą się rozwijać.
Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się na Domenę Światła, częściowo dlatego, że jest to druzgocący wybór, aby być gotowym do użycia w Akcie 2 Baldur’s Gate 3, częściowo dlatego, że Nieumarli są szczególnie częstym wrogiem, a Klerycy mogą naprawdę ich zniszczyć – Światło W szczególności duchowni. Nie martw się zbytnio o wybranego boga; po prostu wybraliśmy Lathandera jako ciekawą opcję, ponieważ w pewnym momencie będziesz zwiedzać jego świątynię, a posiadanie przewagi gospodarzy jest interesujące.
W rzeczywistości jest to klasa, która walczy zza linii frontu, rzucając magią, wzmacniając sojuszników i wysyłając bełty z kuszy oraz promienie słońca we wszystko, co wyda im się zabawne. Jest to niekonwencjonalna konfiguracja dla Kleryka, ale dobrze komponuje się z istniejącą drużyną i może dobrze współistnieć z Cienistym Sercem. Biorąc to pod uwagę, skopiowaliśmy jej pochodzenie z Jeżowca – posiadanie dwóch umiejętności Zręczności gotowych do wykorzystania w Dungeoneeringu było po prostu zbyt kuszące.
Kleryk na późniejszym poziomie buduje: Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w miarę zdobywania kolejnych poziomów korzystał z wielu klas, a Łowca nie byłby strasznym wyborem, biorąc pod uwagę twoje umiejętności Mądrości/Zręczności, ale Klerycy są sami w sobie wystarczająco potężni, że prawdopodobnie ich nie potrzebujesz, a na pewno nie Nie chcę stracić szansy na rzucenie Boskiej Interwencji od poziomu 10 wzwyż. Sięgnij po sprzęt, który nagradza obrażenia promieniste, bo to twój chleb powszedni, lub poszukaj sprzętu wzmacniającego ogień – gdy osiągniesz poziom w Domenie Światła, otrzymasz zaklęcia takie jak Kula Ognia i Ściana Ognia, które, szczerze mówiąc, mogą położyć kres nawet Baldurowi Czarodziej Bramy 3 do wstydu. Sprytny gracz będzie przełączał się pomiędzy tymi dwoma rodzajami obrażeń, w zależności od tego, z jakim rodzajem wrogów ma do czynienia.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia