Moce pasożyta Baldur’s Gate 3 uzyskane od kijanki Illithid zapewniają jedne z najpotężniejszych umiejętności w grze, ale czy jest tego warte? W końcu przemiana w łupieżcę umysłów jest czymś, czym grożono ci od początku i nikt nie chce zaczynać sprawowania władzy psionicznej, aby nagle zdać sobie sprawę, że macki wypadają mu z twarzy. Nie martw się jednak – omówię wszystko, co musisz wiedzieć o mocach pasożytów w Baldur’s Gate 3 i o tym, co kijanki Illithid robią z twoim mózgiem, na dobre i na złe.
Uwaga: poniżej znajdują się spoilery dotyczące fabuły Baldur’s Gate 3.
Jak odblokować moce Illithida w grze Baldur’s Gate 3
Czarnoksiężnik z Baldur’s Gate 3
Mnich z Baldur’s Gate 3
Druid z Baldur’s Gate 3
Kreator Baldur’s Gate 3
Kleryk z Baldur’s Gate 3
Pochłoń pasożyty z gry Baldur’s Gate 3, aby odblokować moce Illithida, zabijając dowolnego wroga, który również ma w mózgu pasożyta kijanki Mind Flayer i zjadając go. Przykładami tego są Prawdziwe Dusze Absolutu. Kiedy zrobisz to po raz pierwszy, będziesz musiał otworzyć na to swój umysł w dialogu, który nastąpi.
Od tego momentu będziesz mógł odblokować kolejne moce Illithidów w menu (wybierz ekwipunek, a następnie mały wskaźnik Pasożyta w górnej części okna). Każda postać może odblokować nową moc, wydając w tym celu jednego pasożytaz szeroką gamą mocy do wyboru – chociaż niektóre postacie, takie jak Lae’zel i Karlach z BG3, będą musiały zostać przekonane do użycia ich w dialogu, ponieważ nie są fanami pasożytów ani Illithid Mind Flayers.
Jak znaleźć więcej pasożytów łupieżców umysłu w BG3
Aby zdobyć więcej pasożytów łupieżców umysłów w grze Baldur’s Gate 3, po prostu zabijaj wrogów zarażonych kijankami i plądruj ich z ciał. Przykładem tego jest boss Minthara z Baldur’s Gate 3, czy Flind Gnoll na Risen Road. Można je zrabować ze zwłok i później połknąć, jeśli zostaną wybrane z ekwipunku.
Pasożyty można także znaleźć w odpowiednich lokalizacjach, np. w Githyanki Creche w Lae’zel, gdzie są badane. Postacie często komentują, jeśli zauważą w pobliżu pasożyta, a podświetlenie obszaru lewym klawiszem Alt/R3 spowoduje wyraźne ujawnienie pasożyta, oznaczonego pomarańczowymi literami.
Kiedy już zdobędziesz pasożyta, po prostu użyj go w swoim ekwipunku jak każdego przedmiotu użytkowego, lub przejdź do dedykowanego menu Illithid.
W drzewie umiejętności Łupieżcy Umysłu zaczynasz od środka i kierujesz się ku zewnątrz, łącząc różne „węzły”, ale zewnętrzne pierścienie po prostu nie będą dostępne aż do pewnego momentu historii pod koniec Aktu 2, kiedy spotykasz postać w ramach głównego wątku fabularnego, która daje ci nową formę pasożyta do wykorzystania, odblokowując ostateczne moce. Wprawdzie, nie masz obowiązku dostępu do tych uprawnień ani korzystania z nichponieważ jest ostrzeżenie, że w trakcie tego procesu faktycznie staniesz się pół-Illithidem, ale są one niesamowicie potężne i będą ogromną przewagą w nadchodzących walkach.
Skutki uboczne mocy pasożyta w grze Baldur’s Gate 3
Na wczesnych etapach Baldur’s Fate 3 mocno sugeruje się, że moce Illithidów i pasożyty będą miały w przyszłości negatywne konsekwencje, biorąc pod uwagę, że ich pierwotnym celem było przekształcenie gracza w Łupieżcę Umysłów. Jednak tak nie jest – możesz zjeść tyle, ile chcesz, ale staniesz przed możliwością przekształcenia kijanki do następnego etapu ceremorfozy w kluczowym momencie na początku Aktu 3.
Oto wszystkie konsekwencje użycia Mocy Illithidów i Pasożytów spoilery, które warto śledzić:
- Spożywanie pasożytów przez większą część gry będzie powodować aprobatę lub dezaprobatę niektórych towarzyszy, w zależności od ich opinii na temat pasożytów i prezentów, które oferują.
- Akceptacja i korzystanie z Kijanka o dotyku astralnym w Akcie 3 odblokowanie ostatniego poziomu Mocy Illithid powoduje, że postać jest twarz pokrytą nieusuwalnymi czarnymi żyłkami i brzuch (co wiąże się z ryzykiem akceptacji/dezaprobaty ze strony innych postaci).
Najlepsze moce Illithidów
Wszystkie najlepsze moce Illithidów znajdują się na ostatnim poziomie, odblokowywane poprzez użycie Astralnej Kijanki, począwszy od stałego lotu, przez tworzenie czarnych dziur, aż po przemianę w Bestię Przemieszczającą się. Każda z tych mocy byłaby znaczną zaletą dla każdej postaci – łącznie są one niszczycielskie. Biorąc to pod uwagę, nie zostaną one odblokowane aż do wejścia do gry – a w pierwszych dwóch aktach polegasz na mniej dramatycznym zestawie mocy psionicznych.
Spośród nich są to nasze preferowane typy:
- Szczęście z Odległych Krain: Raz na długi odpoczynek możesz zamienić zwykłe trafienie w trafienie krytyczne. Niesamowity w przypadku ataku z ukrycia Łotra lub Uderzenia Paladyna, gdy walczysz z potężnym bossem.
- Tunel siłowy: Ruszaj do przodu i odpychaj wszystko na swojej drodze. Najlepszy dla obrońców i wojowników walczących w zwarciu, którzy wdają się w bój, ale sprawdza się także jako sposób na szybką ucieczkę przed niebezpieczeństwem dla rzucających zaklęcia.
- Korzystne początki: Pierwszy rzut ataku lub test zdolności dowolnego celu daje premię równą twojej premii za biegłość. Miłe, małe, pasywne wzmocnienie, które może pomóc w dialogu, walce lub dowolnej interakcji.
- Psioniczny luz: Kiedy pobliski wróg rzuci zaklęcie, użyj swojej reakcji, aby zadać mu obrażenia psychiczne, które skalują się do poziomu zaklęcia. Choć nie jest to zbyt szkodliwe, jeśli masz szczęście, może wyłączyć Zaklęcie Koncentracji w chwili jego rozpoczęcia.
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia