Najlepsze atuty Baldur’s Gate 3 to te, które pozwalają modyfikować twoją postać i tworzyć nowe, dziwne konfiguracje, zmieniając postacie w kreatywny sposób. Wyczyny, wzmacniające zarówno rzucających zaklęcia, jak i klasy walki, mogą być świetnym sposobem na wykorzystanie określonego rodzaju postaci lub wzmocnienie tego, w czym twoja postać jest już dobra. Mając do wyboru dziesiątki atutów, a także zastanawiając się, czy zamiast tego odrzucić je na rzecz ulepszenia umiejętności, wybraliśmy dziesięć najlepszych atutów w Baldur’s Gate 3, abyś wiedział, do czego powinieneś dążyć. Jeśli szukasz bardziej przydatnych wskazówek podczas odkrywania epickiej przygody Lariana, nie zapomnij zapoznać się z naszymi poradami i trikami dotyczącymi Baldur’s Gate 3.
Najlepsze wyczyny i pojedynki klasowe w Baldur’s Gate 3
Poniżej wybraliśmy 10 najlepszych atutów w Baldur’s Gate 3, a także wyjaśniliśmy, co czyni je tak potężnymi i jakie klasy powinny je wybrać.
- Doskonalenie umiejętności (najlepiej dla wszystkich klas). Podbija jedną wybraną zdolność podstawową o dwa punkty lub dwie zdolności o jeden punkt. Zasadniczo to, po co się wybierasz, gdy nie wiesz, co innego zrobić, nieodłączne wzmocnienie, którego nie można żałować.
- Magiczny inicjator (najlepsze dla osób nie rzucających czarów). Wybierz dwie sztuczki i zaklęcie poziomu 1 z dowolnej klasy rzucającej zaklęcia. Tak wiele kombinacji świetnych konfiguracji, że jest to niemal przytłaczające, ale jeśli nie jesteś pewien, zalecamy wybranie Czarnoksiężnika – Niesamowity Wybuch, Ręka Maga i Urok to świetne trio. W przeciwnym razie pomyśl kreatywnie – który mnich nie mógłby zostać ulepszony, mając na swojej lasce zaklęcie Shillelagh Druida?
- Wielki mistrz broni (najlepsze dla Wojowników, Barbarzyńców, Paladynów). Zabicie wroga lub zadanie krytycznego trafienia bronią dwuręczną pozwala na ponowny atak jako akcję dodatkową. Możesz także wziąć -5 do dowolnego rzutu ataku bronią dwuręczną w zamian za +10 obrażeń, jeśli trafisz. Naprawdę potężny atut, który działa fenomenalnie na twoich wojownikach z pierwszej linii frontu, szczególnie w przypadku grup wrogów lub wrogów z niższym AC.
- Mający szczęście (najlepiej dla wszystkich klas). Możesz wydać „punkty szczęścia”, aby zyskać przewagę w rzucie lub zmusić wroga do ponownego przerzucenia ataków, zyskując trzy punkty szczęścia za każdy długi odpoczynek. Trochę nudne, ale skutecznie działa jak zabezpieczenie przed katastrofą.
- Posterunek (najlepsze dla Paladynów, Wojowników, Barbarzyńców, Kleryków z pierwszej linii). Kiedy wróg w zasięgu walki wręcz atakuje sojusznika, możesz użyć reakcji, aby go trafić. Zyskujesz także przewagę w atakach okazyjnych, a trafienie wroga atakiem okazyjnym powstrzymuje go przed dalszym ruchem. Bez wątpienia jest to wyczyn dla Waszych obrońców i obrońców, pozwalający im skupić walkę na sobie i karać wrogów, którzy próbują wydostać się poza zasięg. Zwłaszcza Paladyni będą się rozwijać, mając tę umiejętność pod ręką.
- Strzelec wyborowy (najlepsze dla Łotrzyków, Łowców, Bardów, Zręcznych Wojowników). Ten atut usuwa karę za strzelanie z broni dystansowej (nie licząc zaklęć) do celów znajdujących się wyżej nad tobą. Możesz także wziąć -5 do dowolnego rzutu na atak bronią dystansową w zamian za +10 obrażeń, jeśli trafisz. Zasadniczo jest to dystansowy odpowiednik Wielkiego Mistrza Broni, chociaż nie jest tak dobry, ale nadal jest bardzo przydatny dla tych, którzy chcą odnieść sukces w walce bronią dystansową – na przykład łotrzyk wykonujący ukradkowy atak dystansowy z ukrycia może mieć tak wiele bonusów, że -5 można łatwo pokryć, łatwo trafiając strzałami w głowę zadającymi duże obrażenia.
- Trudny (najlepiej dla wszystkich klas). Zyskaj dodatkowe +2 maks. HP za każdy istniejący poziom i +2 maks. HP za każdym razem, gdy w przyszłości osiągniesz wyższy poziom. Niezależnie od tego, czy chcesz, aby Twoje czołgi były bardziej wytrzymałe, czy też chcesz zapewnić swoim słabym rzucającym zaklęcia trochę dodatkowej przeżywalności, jest to miła i bezpieczna opcja.
- mobilny (najlepsze dla Mnichów, Łotrzyków, Łowców). +3 metry do prędkości ruchu, nie możesz zostać spowolniony przez trudny teren, jeśli doskoczysz i nie prowokujesz ataków okazyjnych. Każda klasa, której zależy na szybkości, poradzi sobie tutaj świetnie, zwłaszcza Mnisi i Łotrzykowie stosujący dosłowną taktykę „uderz i uciekaj”, ale zdolność do uniknięcia trafienia atakami okazyjnymi oznacza, że ci, którzy muszą trzymać się z daleka – jak Czarodzieje i Czarownicy – mogą trzymać się z daleka zasięgu wojowników walczących w zwarciu.
- Dziki napastnik (najlepsze dla Paladynów, Wojowników, Barbarzyńców). Wykonując ataki bronią białą, dwukrotnie rzucasz na obrażenia i otrzymujesz lepszy wynik. Nie działa to na ataki dystansowe, ale ma to wpływ na wszystkie efekty zadawane przez broń – co oznacza, że ciosy Twoich Paladynów również zostaną przerzucone. To dobry sposób, aby mieć pewność, że Twoje ataki nigdy nie będą zbyt rozczarowujące.
- Zaklęcie Snajper (najlepsze dla Czarodziejów, Czarowników, Czarnoksiężników i niektórych buildów Kleryków). Uczysz się wybranej przez siebie sztuczki zadającej obrażenia, która wymaga rzutu na atak zaklęcia. Wynik potrzebny do aktywowania trafienia krytycznego podczas rzucania kośćmi w celu rzutu na atak czarem jest zmniejszony o 1. Zabawny atut, który pozwala na nieco większą wszechstronność i siłę ognia rzucającym zaklęcia, ponieważ szansa na trafienie krytyczne wzrasta z jednego do dwudziestu , do jednego na dziesięć.
Jak zdobyć wyczyny w Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3 Zajazd Ostatnich Świateł
Baldur’s Gate 3 Dammon
Baldur’s Gate 3 Mauzoleum Thorma
Baldur’s Gate 3 Bernard
Postacie dostają wyczyn co cztery poziomy w każdej klasie – więc raz na poziomie 4, a następnie ponownie na poziomach 8 i 12. Klasa Wojownika również otrzymuje dodatkowe atuty na poziomie 6, ale jest to unikalne dla tej klasy i pasuje do jej wrodzonej wszechstronności.
Należy pamiętać, że nie jest to co cztery poziomy, ale co cztery poziomy na zajęcia. Zatem bycie Rangerem na poziomie 4 zapewni ci wyczyn, ale multiklasowość na Rangera na poziomie 3 i Mnicha na poziomie 1 już nie, o czym warto pamiętać przy wyborze podejścia.
Chcesz dodatkowej pomocy przy budowaniu swojej postaci w BG3? Mamy przewodniki po najlepszych Umiejętności w Baldur’s Gate 3 I Zaklęcia Baldur’s Gate 3lub jeśli cierpisz na wyrzuty sumienia kupujących, sprawdź jak szanować w Baldur’s Gate 3 i zmieniać klasę Tutaj!
© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia