Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

Baldur
Aktualności

Najlepsze zaklęcia Baldur’s Gate 3 i jak rzucać magię


Najlepsze zaklęcia, sztuczki i zwoje zaklęć w grze Baldur’s Gate 3 zapewniają ogromną przewagę w walce i nie tylko, chociaż to, co możesz rzucić, będzie się znacznie różnić w zależności od klasy, którą grasz w Baldur’s Gate 3. Czarodzieje mają zróżnicowaną pulę, Druidzi skupiają się na wzmocnieniach i wsparciu, a Czarnoksiężnicy mają między innymi szereg umiarkowanych zaklęć na każdą okazję. Tak czy inaczej, jest mnóstwo magii do wyboru – setki zaklęć ze wszystkich klas, a każde oferuje coś innego, więc poniżej przedstawimy najlepsze opcje, jakie Baldur’s Gate 3 ma do zaoferowania, a także in- szczegółowy przewodnik na temat działania magii.

Ten przewodnik po najlepszych zaklęciach w BG3 został zaktualizowany 7 listopada, chociaż nie było zbyt wiele do zaktualizowania ani dodania, poza zmianą kilku drobnych szczegółów, aby odzwierciedlić najnowsze strategie i nowe informacje.

Najlepsze zaklęcia w Baldur’s Gate 3

Baldurs Gate 3

(Zdjęcie: Larian Studios)

Najlepsze zaklęcia w Baldur’s Gate 3 są dość uniwersalne na początku gry, dlatego omówiliśmy najlepsze zaklęcia, które początkujący powinni wybrać na początku – a wiele z nich pozostanie potężnych i przydatnych nawet w późnej fazie gry.

  1. Przewodnictwo (Cantrip: Kleryk, Druid). Zapewnia premię 1K4 do każdego rzutu kośćmi poza walką. To absurdalna przewaga do tego stopnia, że ​​spodziewamy się, że zostanie osłabiona.
  2. Uzdrawiające Słowo (Zaklęcie poziomu 1: Bard, Kleryk). Tanie, dodatkowe leczenie, które pozwala ożywić sojuszników na odległość, bez konieczności zużywania głównej akcji, lub po prostu zapewnić im niewielkie uzdrowienie.
  3. Mglisty krok (Zaklęcie poziomu 2: Czarnoksiężnik, Czarodziej, Druid Wybrzeża, Druid Podmroku, Druid Łowcy Mroku, Paladyn Przysięgi Starożytnych, Paladyn Przysięgi Zemsty). Dodatkowe zaklęcie akcji, które pozwala teleportować się na krótkie odległości bez wyzwalania ataków okazyjnych, o ile widzisz, dokąd zmierzasz, znikając i pojawiając się w dowolnym miejscu w promieniu 18 metrów. Niezwykle przydatny w walce, skradaniu się, eksploracji i nie tylko.
  4. Przejście bez śladu (Zaklęcie poziomu 2: Druid, Łowca, Podstępny Kleryk). +10 do wszystkich testów ukrywania się rzucającego i otaczających go osób, o ile utrzymują koncentrację. Fantastyczny do gromadzenia sojuszników bez rozpoczynania walki.
  5. Niesamowity Wybuch (Cantrip: Czarnoksiężnik). Chleb i masło Czarnoksiężnika. Niezawodny i skuteczny zadający obrażenia 1K10, który zadaje obrażenia Mocy, na które większość wrogów nie jest odporna i które można modyfikować za pomocą Inwokacji Czarnoksiężnika.
  6. Spać (Zaklęcie poziomu 1: Bard, Czarnoksiężnik, Czarodziej, Niesamowity Rycerz Wojownik). Usypia wrogów wartych 24 Punkty Wytrzymałości na dwie tury lub do czasu, aż odniosą obrażenia. Bardzo skuteczny sposób kontrolowania zagrożenia, szczególnie jeśli świadomi wrogowie palą swoje działania, próbując obudzić swoich sojuszników.
  7. Straszliwy śmiech Taszy (Zaklęcie poziomu 1: Bard, Czarodziej, Niesamowity Rycerz Wojownik, Miedziany Smoczy Czarodziej). Powal wroga na brzuch i obezwładnionego śmiechem. Szansa na przerwanie każdej rundy lub otrzymanie obrażeń, ale ataki wręcz na cel automatycznie zadają obrażenia krytyczne, co jest bardzo potężne.
  8. Światło (Cantrip: Bard, Kleryk, Czarnoksiężnik, Czarodziej, Niesamowity Rycerz Wojownik, Wysoki Elf, Wysoki Półelf). Spraw, aby obiekt generował światło. Brzmi prosto, ale jeśli masz kilku towarzyszy w grze Baldur’s Gate 3, którzy nie widzą w ciemności, jak Lae’zel lub Gale, lub sam nie widzisz w ciemności, to zaklęcie może uratować życie.
  9. Palący Promień (Zaklęcie poziomu 2: Czarnoksiężnik, Czarodziej, Diabelski Czarnoksiężnik). Trzy promienie ognia wystrzeliwane w jeden lub różne cele, każdy zadający 2K6 obrażeń od ognia. Działa dobrze zarówno przeciwko bossom, jak i grupom.
  10. Dysonansowe szepty (Zaklęcie poziomu 1: Bard, Wielki Przedwieczny Czarnoksiężnik). Zadaje celowi 3K6 i przeraża go, dając mu przewagę we wszystkich rzutach ataku i testach umiejętności. Doskonały sposób na osłabienie groźnego wroga jakim jest boss.

Pamiętaj, że teraz, gdy wzrósł limit poziomu Baldur’s Gate 3, będziesz mógł władać znacznie potężniejszymi czarami przy odpowiednio wyższych kosztach miejsc na zaklęcia w miarę zdobywania kolejnych poziomów. Zaklęcia takie jak Kula Ognia i Łańcuch Błyskawic są niezwykle potężne, ale późniejszy wybór najlepszych zaklęć jest bardziej kontekstowy, polega na znajdowaniu luk w umiejętnościach drużyny i pracy nad konkretnymi konfiguracjami.

Wyjaśnienie magii i zaklęć w Baldur’s Gate 3

Członkowie drużyny towarzyszy Baldur's Gate 3

(Zdjęcie: Larian Studios)

Zaklęcia w Baldur’s Gate 3 działają według tego samego systemu, co w Dungeons and Dragons 5E. Dla tych, którzy nie wiedzą, oto podstawy:

  • Jeśli twoja postać zna zaklęcie, może to zrobić wybierz rzucenie go z menu akcji na dole, klikając jego symbol, a następnie realny cel.
  • Jeśli zaklęcie jest A Cantrip, można go rzucić za darmo (oprócz wszelkich działań niezbędnych do jego rzucenia). W przeciwnym razie kosztuje rzucającego miejsce na zaklęcie 1. lub wyższego poziomu, w zależności od tego, jakie to zaklęcie.
  • Miejsca na zaklęcia są w zasadzie amunicją do twoich zaklęć, jak kule, które można włożyć do dowolnej liczby różnych broni. Niektóre zaklęcia wymagają miejsc na zaklęcia określonego poziomu, jak na przykład Palący promień drugiego poziomu, który wymaga miejsca na zaklęcia drugiego poziomu lub więcej i nie można go rzucić w miejscu na zaklęcia pierwszego poziomu.
  • Niektóre zaklęcia próbują zranić wrogów lub wpłynąć na nich poprzez: pokonując ich klasę pancerza (KP) lub zmuszając ich do wykonania pewnego rodzaju rzutu obronnego (opis zaklęcia mówi, które).
  • Miejsce na zaklęcie jest wykorzystywane nawet jeśli zaklęcie chybilub celowi uda się w rzucie obronnym uniknąć go lub stawić mu opór.
  • Niektóre zaklęcia mogą być „uskok”, tj. użycie wyższego poziomu Spell Slot, niż jest to potrzebne do uzyskania większego efektu, takiego jak zwiększenie liczby celów, które może trafić lub zadawanych obrażeń.
  • Stężenie jest czynnikiem wpływającym na niektóre zaklęcia, które trwają długo. Koncentracja oznacza, że ​​rzucający musi dobrowolnie kontynuować czar, ale za każdym razem, gdy otrzyma obrażenia, musi rzucić kostką, aby sprawdzić, czy uda mu się utrzymać koncentrację. Nie mogą także skoncentrować się na więcej niż jednym zaklęciu na raz, chociaż w tym czasie mogą bez problemu rzucać zaklęcia niekoncentrujące.
  • Wszystkie miejsca na zaklęcia są odzyskiwane po zakończeniu długiego odpoczynku. Niektóre klasy, takie jak Czarnoksiężnik, mogą je również odzyskać podczas Krótkiego Odpoczynku lub dzięki specjalnym zdolnościom.
  • Możesz przyjrzeć się postaci Księga Zaklęć naciskając przycisk K.

To bardzo uproszczony przykład i zalecamy po prostu samodzielne rzucanie zaklęć, aby poczuć, jak działa system. To także bardzo ważne jest, aby przeczytać pełny opis zaklęcia w Księdze Zaklęć, w tym, jakiego rodzaju akcji musi rzucić, jak długo trwa, zasięg, czy wymaga koncentracji i nie tylko. Łatwo przeoczyć ważny szczegół – na przykład Trujący Spray o bardzo krótkim zasięgu – i wybrać zaklęcie, które nie jest tym, na co liczyłeś.

A skoro już o tym mowa, jak wybrać te nowe zaklęcia?

Jak uczyć się i przygotowywać nowe zaklęcia w grze Baldur’s Gate 3

Baldurs Gate 3

(Zdjęcie: Larian Studios)
Więcej poradników do Baldur’s Gate 3

Wyścigi w Baldur’s Gate 3
Romanse z Baldur’s Gate 3
Poziom trudności Baldur’s Gate 3
Zagadka księżycowa Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3 Młode sowo-niedźwiedzia

Każda klasa w grze Baldur’s Gate 3, która potrafi rzucać zaklęcia, spotyka się z nimi na różne sposoby, przy czym niektóre są bardziej wszechstronne niż inne. Zaklęć uczysz się zwykle, gdy twoja postać awansuje na wyższy poziom – będziesz mógł wybrać kilka nowych zaklęć w zależności od ich klasy i poziomu, aby poszerzyć ich wiedzę, a czasami także zastąpić istniejące zaklęcie, jeśli chcesz.

Niektóre klasy znają więcej zaklęć, niż są w stanie przygotować. Na przykład Czarodziej może znać dziesiątki zaklęć, ale mieć tylko sześć z nich gotowych do rzucenia w danym momencie. Aby zmienić przygotowane zaklęcia, przejdź do Księgi Zaklęć za pomocą K za każdym razem, gdy jesteś poza walką i wybierz, które z nich chcesz mieć przygotowane.

  • Klasy przygotowujące zaklęcia z większej listy: Klerycy, Druidzi, Czarodzieje, Paladyni
  • Klasy/podklasy, które nie przygotowują zaklęć: Bardowie, Czarodzieje, Czarnoksiężnicy, Niesamowici Rycerze Wojownicy, Łowcy, Tajemni Oszuści Łotrzykowie

Jak korzystać ze Zwojów Zaklęć w grze Baldur’s Gate 3

Baldurs Gate 3

(Zdjęcie: Larian Studios)

Zwoje zaklęć to jednorazowe przedmioty jednorazowego użytku, które można znaleźć w grze, i których postać może użyć do jednokrotnego rzucenia zaklęcia za darmo, nawet jeśli nie jest to zaklęcie, do którego normalnie by nie potrafiła. Wystrzelenie również nie wymaga miejsca na zaklęcie, ale poza tym działa tak samo jak oryginalne zaklęcie. Nawet najbardziej tępy Barbarzyńca mógłby użyć Zwoju Zaklęć, aby rzucić Urok Osoby lub Upadek Pióra!

Zwojów zaklęć można także używać do nauczania czarów Czarodziejów, choć dotyczy to tylko Czarodziejów i żadnych innych klas. Aby to zrobić, kliknij prawym przyciskiem myszy zwój zaklęć w ekwipunku i wybierz opcję „naucz się”.. Spowoduje to zużycie zwoju, ale należy dodać to zaklęcie na stałe do księgi zaklęć tego czarodzieja. Będzie to również kosztować trochę złota, a kwota ta będzie się zmieniać w zależności od specjalistycznej szkoły czarodzieja, poziomu zaklęcia i pewnych innych czynników. Nie martw się – poda Ci cenę, zanim będziesz musiał się do tego zabrać.

© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.