Mamy ekskluzywne pierwsze spojrzenie na Undawn, nową grę MMORPG zombie od Tencent, która wygląda na znacznie większą niż przeciętna cena gry mobilnej.
Mieliśmy okazję usiąść z wczesną wersją Undawn, nowej gry o zombie od Tencent z elementami survivalu, MMO i RPG, i wróciliśmy dość zaskoczeni. Na tym etapie jest duży i trochę niezgrabny, ale jeśli wszystko zostanie dopracowane, ma do zaoferowania o wiele więcej, niż mogą sugerować pierwsze wrażenia.
Moje pierwsze wrażenie po zwiastunie przyczepa całe dwa lata temu brzmiało: „Och, to jest strzelanka w trybie współpracy z zombie”. To gra mobilna – te rzeczy zwykle nie są przepełnione systemami. Jednak w ciągu dwóch minut od zasiadania do słuchania o grze to przypuszczenie wyleciało przez okno.
Przede wszystkim aspekt survivalowy. Musisz jeść, spać, wypróżniać się, myć siebie i ubrania, ogrzać się, gdy jest zimno i zachować spokój, gdy jest ciepło – elementy survivalu dotykają każdego aspektu.
Następnie są elementy konstrukcyjne. Możesz zbudować własną małą przestrzeń i zbierać materiały do tworzenia różnych obiektów, ale ten aspekt bardziej przypomina The Sims niż Rust (co dla mnie jest dobrą rzeczą). Dostajesz sofy, różne ubrania i poziom luksusu, który przeczy apokalipsie zombie.
To jeszcze nie koniec – jest naprawdę głęboki kreator postaci, ogromna mapa 10×10 km, wieże w stylu Assassin’s Creed, które ujawniają sekcje mapy, obozowiska w stylu Far Cry, przez które można walczyć, postacie do uratowania i przywrócenia obóz, tryby dla wielu graczy i kampanię dla jednego gracza. To wszystko brzmi jak trochę dużo, prawda? Cóż, czy to za dużo, czy nie, dopiero się okaże. Ale sama ambicja jest dużą niespodzianką.
We wczesnej wersji demonstracyjnej, którą obejrzeliśmy, niespodzianki wciąż nadchodziły. Sekcja wprowadzająca przedstawia różne mechaniki, takie jak naprawa i tankowanie motocykla, leczenie się, gromadzenie amunicji i garść innych klasycznych rzeczy w grach o przetrwanie.
Następnie udaj się do pobliskiej osady. Spotykasz różne postacie, które rozmawiają z tobą przez różne rzeczy, zanurzasz się w kilku dodatkowych mechanikach, zanim wyruszysz, aby wyczyścić część mapy. A najzabawniejszym uczuciem było dla mnie to, jak wszystko wyglądało w stylu retro – retro w dobrym tego słowa znaczeniu.
Oglądając demo, w mojej głowie odbijały się głośne echa Rage czy Dragon’s Dogma – nie pod względem estetyki czy samej rozgrywki, ale zdecydowanie sposobu, w jaki gra się przedstawia. Wygląda to jak projektowanie gier z ery Xbox 360 i jest to wspaniała rzecz do zobaczenia w dzisiejszych czasach.
Na poziomie rozgrywki wszystko wydaje się proste. Kontrolujesz swoją postać z perspektywy trzeciej osoby, dzierżysz broń palną i białą, aby pokonywać zombie, utrzymywać zdrowie i zbierać gadżety.
Trudno powiedzieć, jak to wszystko gra na ekranie dotykowym – nie mogłem tego dotknąć. Z pewnością na ekranie jest wiele przycisków, coś, co z pewnością będzie zagracone na telefonie komórkowym zamiast na tablecie. Tencent pracuje nad obsługą kontrolerów, ale są wiadomości o tym, kiedy zostanie dodana, być może będziesz musiał być prawdziwym miłośnikiem urządzeń mobilnych, aby czuć się komfortowo.

Te niewiadome nie powinny jednak pozostawać w pobliżu zbyt długo. Możesz sprawdzić zwiastun zamkniętej wersji beta powyżej – tylko dla USA i Japonii – i spróbować samemu, jeśli możesz się dostać. Ale niewiadome wciąż zdecydowanie ograniczają moje oczekiwania.
Na przykład dwutorowe podejście do gry wieloosobowej – z jednej strony na mapie świata nie ma ognia przyjaznego, a z drugiej określone tryby gry wieloosobowej w osobnej przestrzeni – wciąż rodzi wiele pytań. Jak głęboko mogą sięgać sojusze i rywalizacje bez przyjaznego ognia? Interesujące będzie to, w jaki sposób konkurencyjny tryb wieloosobowy wchodzi w interakcję z główną grą.
Jest też kwestia monetyzacji – coś, co jest zintegrowane z dostosowywaniem gracza i budowaniem bazy, ale wciąż jest w powietrzu. Kto wie, czy nie posunie się za daleko, wchodząc na terytorium typu pay-to-win. To tylko ryzyko związane z grami free-to-play.
Mimo to te echa tytułów na konsolę Xbox 360 ekscytują mnie bardziej niż cokolwiek innego, a niewiadome znikną w dowolnym momencie. Aha, i graficznie, to jest bardzo imponujące. Nawet przy spodziewanych problemach z wczesną wersją jest bardzo ładny. Chociaż nie wiemy dokładnie, jak będzie w ostatecznej wersji, jeśli szukasz czegoś dużego i głębokiego na urządzeniach mobilnych, Undawn może być tym.
Aby uzyskać więcej rzeczy do grania, zapoznaj się z naszym przewodnikiem po najlepszych grach mobilnych lub sprawdź najlepsze przenośne konsole do gier dostępne obecnie na rynku.