Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

Aktualności

Recenzja Audio-Technica AT2020USB-XP: "Rozczarował mnie brak głębi" Autor: Alex Berry opublikowano 4 grudnia 23 Recenzja Audio-Technica AT2020USB-XP nie jest zasadniczo złym mikrofonem USB, po prostu nie jest też imponująco dobry.


Audio-Technica AT2020USB-XP przełamuje pewien trend tej marki. Pomimo bogatej historii i dziesięcioleci doświadczeń, obecnie nieczęsto można spotkać logo Audio-Technica rozproszone po wielu konfiguracjach do transmisji strumieniowej. Ich mikrofony są podstawą na profesjonalnej scenie audio, co do tego nie ma wątpliwości. Najnowsze odświeżenie linii 20 ma jednak nadzieję znaleźć miejsce w Twoim domu, a nie w studiu.

AT2020USB-XP to najmłodsze rodzeństwo w dość dużej rodzinie. Oryginalny AT2020 wypuszczony na rynek w 2004 roku i prawie dwie dekady w czwartej iteracji ląduje z kilkoma nowymi asami w zanadrzu. Ten mikrofon pojemnościowy USB-C, którego cena wynosi 149 GBP/169 USD, ma za sobą spore dziedzictwo, ale czy wystarczy, aby rzucić wyzwanie niektórym z najlepszych mikrofonów do przesyłania strumieniowego i gier?

Projekt i funkcje

Audio-Technica AT2020USB-XP ma dość oszczędną estetykę. Całkowicie czarny metalowy korpus jest solidny i elegancki, przełamany jedynie kilkoma wskaźnikami LED z przodu i zaskakująco mocną poświatą RGB za osłoną chłodnicy. Niewiele zmieniło się z punktu widzenia projektu od oryginalnego AT2020 z 2004 roku i niekoniecznie jest to na korzyść. Istnieje cienka granica pomiędzy wyglądem klasycznym a przestarzałym i obawiam się, że USB-XP dryfuje nieco za daleko w stronę tego drugiego.

Przycisk wyciszenia Audio-Technica AT2020USB-XP

(Zdjęcie: Future / Alex Berry)

Mając zaledwie 142 mm długości i 52 mm szerokości, Audio-Technica AT2020USB-XP nie będzie wymagał dużo miejsca w konfiguracji, chociaż po przykręceniu do dołączonej podstawy rozrasta się do szerszej powierzchni. Sam stojak wygląda dość ładnie, ale jest w całości plastikowy i w rezultacie wydaje się trochę tani. Gumowa podstawa zapobiega jednak przesuwaniu się i podczas testów stwierdziłem, że jest idealnie stabilna. Jest tylko jedna rzeczywista pozycja montażowa z około 90 stopniami pochylenia do przodu i do tyłu, ale przy większości 375 g ciężaru AT2020USB-XP umieszczonego w dolnej części mikrofonu, nigdy się nie przewrócił.

Sprytnie firma Audio-Technica umieściła w podstawie mały kanał, w którym można umieścić dołączony kabel USB-A do USB-C. Chociaż jest to z pewnością praktyczny element konstrukcji, wiąże się z zastrzeżeniem, że dołączony przewód jest zauważalnie cieńszy niż przeciętny przewód, który znajdziesz. Irytujące jest to, że większość innych kabli, które próbowałem, nie pasowała. Szczerze mówiąc, większość streamerów będzie chciała całkowicie zrezygnować ze stojaka, a AT2020USB-XP zawiera w pudełku adapter, który powinien zapewniać niemal uniwersalną kompatybilność z ramionami mikrofonu. Nie miałem problemu z przykręceniem go do ramienia Elgato Wave Arm, ale bez żadnego mocowania przeciwwstrząsowego był on szczególnie podatny na uderzenia i uderzenia w moje biurko.

Audio-Technica AT2020USB-XP od dołu, pokazując porty przyłączeniowe mikrofonu i przyciski redukcji szumów

(Zdjęcie: Future / Alex Berry)

Dotykowy przycisk wyciszania jest miłym dodatkiem na przodzie każdego mikrofonu, a podczas testów stwierdziłem, że jest wystarczająco czuły, aby uniknąć pominiętych dotknięć podczas regulacji pozycji mikrofonu i tak dalej. Naciśnięcie przycisku zmienia również poświatę RGB z niebieskiej na czerwoną, więc nie ma ryzyka, że ​​przypadkowo spędzisz połowę strumienia w trybie wyciszenia, nie zdając sobie z tego sprawy. Dwa pokrętła z przodu zapewniają kontrolę nad monitorowaniem bez opóźnień, zapewnianym przez gniazdo 3,5 mm z tyłu, i chociaż ten rodzaj sterowania na pokładzie jest przyjemny dla oka, same koła sprawiają wrażenie nieszablonowego i czegoś, czego można się spodziewać znaleźć na podróbce innej marki niż na nowym produkcie marki premium.

Wydajność

Audio-Technica AT2020USB-XP z dołączonym filtrem pop

(Zdjęcie: Future / Alex Berry)

Audio-Technica AT2020USB-XP to doskonały przykład prostoty oferowanej przez mikrofony USB – podłącz pojedynczy kabel USB typu C i gotowe. Minusem tego może być jednak dział dźwięku. W większości przypadków dostajesz to, co otrzymujesz i w dużej mierze tak jest w tym przypadku.

Do przesyłania strumieniowego i podcastów AT2020USB-XP brzmi dobrze – po prostu nie robi wrażenia ani nie zapada w pamięć w żadnym obszarze. Ogólny dźwięk był czysty, bez zniekształceń i cyfrowych artefaktów, ale byłem rozczarowany brakiem głębi w moim głosie i nie czułem, że niesie on ze sobą atmosferę transmisji lub studia. Nie oznacza to, że brzmiałem źle. Jest to znaczny krok naprzód w porównaniu z jedną z najlepszych kamer internetowych lub wbudowanych mikrofonów w laptopach, ale twórcy szukający prawdziwego podwyższenia jakości dźwięku prawdopodobnie będą rozczarowani.

Mikrofon pojemnościowy zapewnia większą elastyczność pod względem obszaru odbioru, nie wymaga tak dużej bezpośredniej uwagi i czyni go lepszym wyborem dla bardziej animowanych streamerów. Kompromisem jest jednak poczucie przestrzenności dźwięku i brak bliskości, co jest dominującą atmosferą w AT2020USB-XP. Kardioidalny wzór odbioru mikrofonu powinien skupiać się na obszarze bezpośrednio wokół niego, ale stwierdziłem, że mój głos wydaje się odległy, ponieważ wiele innych czynników rozpraszających otoczenie walczy o uwagę.

Audio-Technica AT2020USB-XP jest wyciszony, świeci się czerwona lampka kontrolna

(Zdjęcie: Future / Alex Berry)

Audio-Technica oferuje kilka wbudowanych narzędzi do przetwarzania, które mogą pomóc przezwyciężyć ten problem, ale żadne z nich nie zapewniało znaczącej poprawy. Automatyczna kontrola wzmocnienia powinna pomóc w regulacji ogólnego poziomu wyjściowego i choć nigdy nie musiałem zwiększać głośności w OBS, nie chroniła ona również przed szczytami, na które AT2020USB-XP wydawał się szczególnie podatny z bliskiej odległości. Dołączony klipsowany filtr pop zapewnia pewien poziom tłumienia dźwięków wybuchowych, co pomogło mikrofonowi lepiej działać z zauważalnym spadkiem zniekształceń wybuchowych po zamontowaniu.

Trzy poziomy redukcji hałasu na pokładzie również przyniosły niewielkie korzyści, ale nigdy tak naprawdę nie przełożyły się na duże zwycięstwa. Zwiększanie intensywności za pomocą przycisku na dole mikrofonu zaczęło łagodzić stukot mojej klawiatury, ale nawet przy najwyższym ustawieniu nie był on całkowicie odfiltrowany, w wyniku czego ucierpiała również jakość mojego wokalu. Co więcej, w ofercie nie ma oprogramowania pomocniczego, takiego jak BEACN Mic i towarzyszący mu BEACN Mix Create. W przeciwieństwie do RODE XCM-50 lub Elgato Wave:3, w OBS musisz sam radzić sobie z poprawianiem EQ lub wprowadzaniem zewnętrznego przetwarzania.

Czy warto kupić Audio-Technica AT2020USB-XP?

Lampy operacyjne Audio-Technica AT2020USB-XP, w tym niebieskie światło RGB przez kratkę

(Zdjęcie: Future / Alex Berry)

Audio-Technica AT2020USB-XP nie jest zasadniczo złym mikrofonem USB, po prostu nie jest też imponująco dobry. Jak na markę z taką historią w dziedzinie dźwięku na najwyższym poziomie, te niedociągnięcia sprawiają, że pozostaje ona w tyle za konkurencją w szczególnie kontrowersyjnej kategorii.

149 GBP/169 USD porównuje AT2020USB-XP z niektórymi z najlepszych mikrofonów do streamerów, a w tym bezpośrednim porównaniu inne marki po prostu dostarczają więcej w tej samej cenie. Zwłaszcza w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się nowe mikrofony USB-C firm Logitech G, SteelSeries i innych firm, więc klasa wagowa jest w pełni zrównana z Audio-Technica.

Dźwięk zapewnia przyzwoitą poprawę w porównaniu z mikrofonem wbudowanym w laptopie, więc jeśli chcesz po prostu wyraźniej komunikować się ze znajomymi, bez wątpienia będą Ci wdzięczni za inwestycję w mikrofon wykonany na zamówienie. Jeśli jednak jesteś twórcą treści i szukasz profesjonalnego wykończenia, będziesz zawiedziony, jeśli nie będzie to Twój pierwszy mikrofon.

Jak testowaliśmy Audio-Technica AT2020USB-XP

Dodałem Audio-Technica AT2020USB-XP do mojej konfiguracji do przesyłania strumieniowego i gier jako mój główny mikrofon. W ciągu kilku dni był używany podczas transmisji na żywo, rozmów na Discordzie i dedykowanych nagrań z testów, zarówno podłączonych do dołączonego stojaka, jak i przykręconych do ramienia Elgato Wave.

Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat sposobów, w jakie testujemy najnowsze technologie, gadżety i gadżety na potrzeby naszych recenzji, zapoznaj się z naszymi Zasadami dotyczącymi sprzętu.


Szukasz więcej sprzętu do transmisji strumieniowej? Sprawdź najlepsze karty przechwytujące, najlepsze lampy pierścienioweoraz najlepsze zielone ekrany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.