Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

Hellboy Web of Wyrd screenshot showing Hellboy in combat
Aktualności

Recenzja Hellboy Web of Wyrd: "Solidny wysiłek wymagający dalszej iteracji" Autor: Josh West, opublikowany 18 października 23 Recenzja


Hellboy: Web of Wyrd to łabędzi śpiew pasujący do Lance’a Reddicka. Nieżyjący już aktor z ufnością wciela się w rolę niechętnego, sardonicznego bohatera – jego poważna, rytmiczna kadencja jest idealnym punktem wyjścia do bitwy, która czai się w Wyrd, kieszonkowym wymiarze wyłaniającym się ze spiralnych korytarzy Domu Motyli. Hellboy nie jest osobą, która marnuje słowa, więc każda wymawiana sylaba ma na celu podkreślenie sensu; retoryczna riposta w stronę jakiegoś pokrętnego potwora lub dziwnie niejasny komentarz z innymi agentami BPRD. To naprawdę wielka szkoda, że ​​okoliczności sprawiły, że ta współpraca była jednorazowym wydarzeniem, a nie początkiem czegoś wyjątkowego.

SZYBKIE FAKTY

Data wydania: 18 października
Platforma(y): PC, PS5, PS4, Switch, Xbox Series X, Xbox One
Deweloper: Upstream Arcade
Wydawca: Rozrywka Dobrego Pasterza

Mniej pasująca, przynajmniej w obecnym składzie, jest struktura typu roguelike – kształtująca podstawowe podejście do walki, eksploracji i postępu, które leży u podstaw wysiłków dewelopera Upstream Arcade. Hellboy: Web of Wyrd ma momenty, które robią wrażenie, zazwyczaj będące połączeniem ciężkiej bijatyki i wciągającej oprawy wizualnej, ale jest ich bardzo niewiele. Zbyt często Web of Wyrd wydaje się przekonującą koncepcją wymagającą dalszych iteracji i ciągłej ewolucji.

Table of Contents

Witamy w Wyrd

Zrzut ekranu Hellboy Web of Wyrd przedstawiający Hellboya w walce

(Zdjęcie: Good Shepherd Entertainment)

Stworzony we współpracy z Dark Horse, Web of Wyrd jest stanowczym listem miłosnym do materiału źródłowego. Upstream Arcade nie tylko ożywiło panele komiksowe, ale raczej pozwala doświadczyć akcji, która toczy się pomiędzy nimi. Wkraczając do Wyrda, serii odrębnych wymiarów, w których folklor z całego świata wpływa na otoczenie i typy wrogów, wywołuje to nieziemskie wrażenie – jakbyś upadł na stół kreślarski i został uwięziony w grubych plamach atramentu i ostrych liniach, które stworzył twórca Hellboya Mike Mignola stworzył legendę.

Projekt wizualny jest naprawdę zdumiewający, nieziemska wierność zrodzona w błotnistych cieniach i jaskrawej odrobinie kolorów. Należy pochwalić fakt, że Upstream Arcade był w stanie przełożyć kreatywny styl Mignoli na przestrzeń 3D o spójnej spójności. Podobnie sposób, w jaki historia (i zamieszkujące ją postacie) powinien sprawiać wrażenie naturalnego przedłużenia uniwersum Hellboya, pozwalając wieloletnim fanom wcielić się w aktywnego agenta BPRD, podczas gdy okultystyczna osobliwość wciąga demony, czarownice i nazistów w jeden nadrzędny konflikt.

Sprawy stają się nieco trudniejsze dla twórcy West of Dead, gdy spojrzymy poza kunszt zasobów i animacji. Web of Wyrd wykorzystuje elementy roguelike jako podstawę swojego rozwoju. Dom Motyli pełni funkcję bazy operacyjnej, przestrzeni, w której można wyposażyć Hellboya w różne bronie dystansowe i amulety, a także ulepszyć kilka podstawowych umiejętności przed zejściem do Wyrda – serii w dużej mierze samodzielnych, generowanych proceduralnie światów . Problemy są dwojakie: nie ma wystarczającego wyzwania, aby poprawić projekt konstrukcyjny, ani wystarczającej różnorodności pokoleń, aby uzasadnić wielokrotne wizyty wymagane przez wątek narracyjny.

W rezultacie Web of Wyrd może stać się nieco męczący, ponieważ obecność Reddicka i projekt wizualny działają jak siła napędowa przeciw wszechobecnemu poczuciu nudy. Jest to w dużej mierze wynikiem wyjątkowo ograniczonej walki, a każde środowisko oferuje tylko niewielki wybór wariantów wroga, z którymi można się zmierzyć. Szkoda, ponieważ Upstream Arcade jest blisko uchwycenia celowego ruchu i ciężkich ruchów głównego bohatera Cambiona. Prawa Ręka Zagłady, wielka prawa dłoń Hellboya wykonana z kamienia, jest potężną bronią – szczególnie gdy jest używana w połączeniu z odpowiednią armatą ręczną, strzelbą lub granatnikiem.

„Sieć Wyrda to fascynująca koncepcja wymagająca dalszych iteracji i ciągłej ewolucji”

Walki to metodyczne potyczki, przypominające konflikty, w jakie Hellboy ma tendencję do wpadania w swoje najlepsze przygody. Mniejsi wrogowie to niewiele więcej niż pożywienie do uzupełnienia wskaźnika „wytrzymałości”, miernika, który tymczasowo chroni twoje zdrowie, gdy wchodzisz w bitwy z większymi wrogami, którzy grasują na zamkniętych arenach walki. Jeśli umrzesz, zostaniesz odesłany z powrotem do Domu Motyli, aby odzyskać panowanie nad sobą. Rzecz w tym, że poza walkami z bossami jest wyjątkowo mało prawdopodobne, aby twoje zdrowie ucierpiało, a prawie każda bitwa wymaga tego samego cyklu: zużyj amunicję, aby ogłuszyć wroga z dużej odległości, doskocz do bliskiej odległości, rozwal go na pył za pomocą tę samą kombinację czterech trafień, przejdź do następnego wroga lub areny.

Istnieje wyjątkowo prosty system unikania i blokowania, ale stwierdziłem, że oznakowanie tych systemów ledwo pasuje do celu. Okna są ciasne, co wymaga, aby Hellboy skręcił w określonym kierunku, zanim nastąpi atak, aby ominąć nadchodzący atak, ale wykonanie tego było bardzo frustrujące – nie wspominając o względnej stracie czasu, ponieważ większość zagrożeń jesteś w stanie wyeliminować spotkanie ze względną łatwością, szczególnie gdy zaczniesz pracować nad ulepszoną tarczą i zaklęciami oszałamiającymi w swoim arsenale.

Hellboy Web of Wyrd powinien działać lepiej niż działa. Gdyby istniało większe zróżnicowanie w generowaniu proceduralnym, wyglądałoby to bardziej na eksplorację połączonych ze sobą, zaczarowanych labiryntów, co idealnie pasuje do wolniejszego, dociekliwego podejścia Hellboya do eksploracji świata. Podobnie byłoby z ideą niezależnych historii zmierzających do jednego szerszego, nadrzędnego celu narracyjnego, gdyby było więcej do zobaczenia i zrobienia, niż miażdżenie po drodze kilku powtarzających się wariantów wroga. Web of Wyrd ma w sobie odrobinę magii, potrzebuje jedynie więcej dopracowania i odwrócenia uwagi, aby naprawdę wykorzystać potencjał swojej koncepcji.


Zastrzeżenie

Hellboy Web of Wyrd recenzowano na komputerach osobistych, a kod udostępnił wydawca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.