Recenzja WarioWare: Move It: "Gra towarzyska Wario, na którą zasługuje Nintendo Switch" Autor: Hope Bellingham opublikowany 1 listopada 23 recenzji
WarioWare: Move To jest to, czego oczekiwałem od Nintendo przez ostatnie 17 lat. Uświadomiłem sobie to, gdy stałem tam, w formie „Rycerza” (z Joy-Conami w każdej ręce, oba ułożone jeden na drugim), przeciągając wyimaginowaną parę pończoch przez kobiecą głowę. Nie mogę uwierzyć w to, co właśnie zrobiłem, ale naprawdę chcę to zrobić jeszcze raz. Gra w WarioWare: Smooth Moves z 2006 roku dała mi dokładnie takie same odczucia i od tego czasu miałem nadzieję na współczesny odpowiednik.
Data wydania: 3 listopada 2023 r
Platforma(y): Przełącznik Nintendo
Deweloper: Inteligentne systemy
Wydawca: Nintendo
W odróżnieniu od roku 2021 WarioWare: Zbierzcie to razem, Move Wygląda jak gra towarzyska Wario, którą zawsze mieliśmy kupić na Nintendo Switch. Sterowanie ruchami powróciło, dzięki czemu uzupełnianie kolekcji mikrogier stało się bardziej szalone i znacznie bardziej ekscytujące. Łapałem ryby udami, oszukiwałem w kamieniu, papierze, nożyczkach, składałem jajko i robiłem wiele innych przypadkowych rzeczy, których nawet nie jestem w stanie wyjaśnić. Jest coś tak zabawnego w szybkich i szczerze mówiąc dziwacznych mikrograch, że wszelkie obawy, że będziesz wyglądać głupio, natychmiast znikają, gdy wymachujesz rękami – po prostu chcesz to robić dalej.
Chaotyczna kooperacja
Biorąc pod uwagę, że WarioWare: Smooth Moves było rozgrywką głównie dla jednego gracza, imponujące jest, jak wiele różnorodności zapewnia WarioWare: Move It podczas gry z innymi. Całą historią można nie tylko cieszyć się z maksymalnie dwoma graczami, ale tryb imprezy pozwala także maksymalnie czterem graczom wziąć udział w chaosie mikrogry. Bardzo podobała mi się gra dla dwóch graczy „Showdown”, w której ty i twój przyjaciel rywalizujecie ze sobą, kto przetrwa najdłużej, w losowych mikrograch. Podobnie jak w przypadku wszystkich ofert współpracy w WarioWare, ta może być dość konkurencyjna i zawsze chaotyczna.
Dostępna jest także gra Copycat Mirror. W tym trybie jeden gracz będzie zwrócony twarzą do telewizora (bez Joy-Conów), a drugi będzie do niego odwrócony tyłem. Następnie, podobnie jak w znacznie bardziej intensywnej grze w szarady, jeden z graczy odegra akcję, którą widzi na ekranie, podczas gdy drugi (który nie widzi ekranu, ale trzyma Joy-Cony) musi je skopiować i spróbować wygrać nagrodę. gra. Jest to trudne i głupie, a także wskazuje na rodzaj zabawy, jaką WarioWare: Move It tak rutynowo dostarcza.
Nawet jeśli nie planujesz grać w Move It z innymi osobami, w trybie dla jednego gracza nadal istnieje wiele możliwości powtarzania rozgrywki. Ukończenie trybu fabularnego (który obejmuje 13 etapów z motywami postaci) zajęło mi kilka godzin, ale nawet po napisach końcowych pozostało mi ponad 60 mikrogier do odblokowania w przyszłych rozgrywkach. Jestem także wielkim fanem trybów, które mieszają wszystkie mikrogry, ponieważ wydaje mi się, że jest to nieskończona ilość minigier i nigdy nie wiesz, jaką formę będziesz musiał przyjąć w następnej kolejności.
Lubię to ruszać, ruszać
Możliwą pułapką dla graczy WarioWare: Move It jest to, że nie każda mikrogra będzie możliwa dla każdego gracza. Nintendo chce, abyś wstawał i poruszał się tak często, jak to możliwe, więc jeśli nie jesteś w stanie przykucnąć i utrzymać tego przez kilka sekund, podskoczyć, a nawet rozprostować ramion, istnieje ryzyko, że nie będziesz w stanie wygraj każdą mikrogrę. Biorąc to pod uwagę, możliwe jest obejście tych ograniczeń, ponieważ jedyną rzeczą mierzącą Twój ruch są czujniki ruchu Joy-Con. Odkryłem, że jeśli nie możesz przysiadać, możesz zamiast tego po prostu opuszczać i podnosić ramiona i zwykle działa równie dobrze. Gra na siedząco jest również dość łatwa, wystarczy tylko machać rękami na tyle, aby kontrolerzy to zauważyli.
Jednym z najczęściej spotykanych problemów jest to, że formularz „Model dłoni” – który opiera się na czujnikach podczerwieni Joy-Con – nie jest wcale niezawodny. Na przykład istnieje wiele mikrogier, które wymagają, aby czujnik wychwycił kształt i ruchy dłoni. Czasami, zwłaszcza gdy etapy są przyspieszone, przyjęcie właściwej pozycji przed rozpoczęciem mikrogry i zarejestrowanie ręki przez Joy-Con przed upływem czasu może być trudne. Jeśli jesteś praworęczny tak jak ja, oznacza to, że musisz upuścić lewy Joy-Con, przełożyć prawy do lewej ręki, gdy jest on nadal przymocowany do prawego nadgarstka, i skierować go w prawą rękę – upewniając się, że Joy-Con jest skierowany właściwą stroną do góry i czy dołączony pasek nie zakrywa czujnika.
„Uwielbiałem odpuszczać i zawstydzać siebie w imię zabawy”
Często musiałem się spieszyć, aby wykonać wszystkie te kroki, a wtedy czujnik nawet nie rozpoznałby palców, które trzymałem, więc nie przeszedłem mikrogry. Chociaż nie zdarzało się to za każdym razem, oznaczało to, że bałem się formularza „Model dłoni”, ponieważ wiedziałem, że prawdopodobnie go nie zaliczę. Plusem jest to, że WarioWare: Move It wybacza wiele błędów, jeśli chodzi o niezaliczenie etapu, ponieważ w wielu przypadkach otrzymasz mnóstwo drugich szans – szczególnie podczas gry w trybie współpracy, ponieważ możesz się zarejestrować i ukończyć mikrogry w imieniu twojego gracza dwa.
Gra w WarioWare: Move It to naprawdę jedna z najważniejszych atrakcji mojego roku. Chciałem nowej gry WarioWare od zawsze, zwłaszcza po tym, jak zawiodły mnie WarioWare: Get It Together i Move It. Zdecydowanie nie zawiodłem się. Przywrócenie sterowania ruchem do kolekcji minigier Wario to najlepsza decyzja, jaką mogła podjąć firma Intelligent Systems, ponieważ dzięki niej gra na Nintendo Switch stała się znacznie bardziej aktywnym doświadczeniem. Uwielbiałem odpuszczać i zawstydzać siebie w imię zabawy i nie mogę się doczekać, aż zobaczę, jak moi przyjaciele i rodzina poniżają się, gdy lassują lamę lub wpychają małe piąstki w nos Wario.
Zastrzeżenie
WarioWare: Move It zostało zrecenzowane na Nintendo Switch, z kodem dostarczonym przez wydawcę.