Chociaż Supercell ma pięć hitowych gier mobilnych, według Ilkki Paananena, dyrektora generalnego firmy, zabił ponad 30
Ilkka Paananen, dyrektor generalny producenta gier mobilnych Supercell, napisał post na blogu zatytułowany Następny rozdział Supercell. Jest to odświeżająco otwarty kawałek, który bada trudności, z jakimi borykała się firma, tworząc hitowe gry usługowe na żywo w ostatnich latach.
Paananen mówi o dwojakim wyzwaniu, przed którym stoją gry na żywo: przede wszystkim być dobrym i pozostawać dobrym dzięki regularnym aktualizacjom. Aby temu zaradzić, Supercell ma podejście, które opisuje w zaskakujących szczegółach.
Pierwsza ścieżka polega na „montowaniu małych niezależnych zespołów („komórek”), pełnych bardzo doświadczonych programistów”. Drugi to „zaufanie intuicji, doświadczeniu, zainteresowaniu i pasji programistów w stosunku do danych”, podczas gdy trzecia i ostatnia wzmianka jest prosta: „prowadzenie, a nie podążanie”.
„Kiedy to podejście działa, prowadzi do sukcesu przekraczającego nasze najśmielsze oczekiwania”, mówi Paananen, „z pozytywnymi skutkami wtórnymi. Możemy przyciągnąć jeszcze więcej świetnych programistów, aby do nas dołączyli. Możemy przyciągnąć więcej graczy organicznie (ponad 90% naszych nowych użytkowników pochodzi z organicznych/nieprzypisanych użytkowników vs. w dużym stopniu polegają na reklamach/UA).

„To podejście nie jest bezbłędne. Uruchomiliśmy 5 hitowych gier, ale według moich ostatnich obliczeń zabiliśmy ponad 30. Nie wypuściliśmy na całym świecie nowej gry od czasu Brawl Stars 12 grudnia 2018 r. Nie liczę, ale 4 lata, 1 miesiąc i 3 dni wydają się zbyt długim czasem! Oczywiście możemy się poprawić.”
Chociaż ton może być humorystyczny, zadziwia umysł, że tak potężny twórca gier mobilnych mógł mieć tak długi okres bez wydania. Mówiąc o sprostaniu drugiemu wyzwaniu (utrzymanie żywej gry serwisowej), Paananen ma jeszcze bardziej szczere przemyślenia: „Jak pisałem o zeszłym roku, dużym błędem (moja odpowiedzialność!) było to, że przez najdłuższy czas stosowaliśmy takie samo podejście do wielkości zespołu zarówno dla nowych, jak i obecnych zespołów”.
Czym więc zajmuje się firma? „Supercell jest dziś znany ze swoich gier mobilnych, ale może myślenie wyłącznie o urządzeniach mobilnych jest zbyt ograniczające?” — mówi Paananen. „Chcemy tworzyć najlepsze nowe gry, kropka. Wyobrażam sobie, że urządzenia mobilne pozostaną naszą najważniejszą platformą w dającej się przewidzieć przyszłości ze względu na swój zasięg, ale może powinniśmy czerpać inspirację z każdego miejsca, w którym pojawiają się innowacje”.
Ciekawy. Może zobaczymy, jak Supercell wychodzi poza swoją ojczyznę na inne konsole. Tak czy inaczej, niezwykle interesujące jest usłyszeć, jak się wydaje, całkiem proste myśli od dyrektora generalnego firmy wartej miliard dolarów. Przeczytaj to.
Lub, jeśli nie chcesz czytać więcej, sprawdź nasze talie Clash Royale, tapetę Clash Royale i przewodnik po księżniczkach Clash Royale.