Everadvice – Najnowsze wieści

Twoje źródło informacji

Alan Wake 2 easter eggs secrets references
Aktualności

Najlepsze pisanki i referencje z filmu Alan Wake 2

[ad_1]

Alan Wake 2 jest pełen pisanek, tajnych odniesień, hołdów i nie tylko, obejmujący wszystko, od poprzednich gier Remedy, takich jak Control, Max Payne, Quantum Break i Alan Wake 1, ale także ich inspiracje, od Twin Peaks przez Lśnienie po True Detective i jeszcze więcej. Chociaż niektóre odniesienia, które omówimy, będą niezwykle oczywiste dla superfanów twórczości Remedy, inne będzie znacznie łatwiej przeoczyć, a niektóre nawet sugerują przyszłe historie w ich rosnącym wspólnym uniwersum.

Poniżej wybraliśmy dla Ciebie najlepsze pisanki i tajemnice z gry Alan Wake 2, a chociaż umysł ula internetowego prawdopodobnie ma jeszcze wiele do odkrycia, oto najlepsze, co udało nam się odkryć.

Ostrzeżenie: na poniższej stronie znajdują się spoilery dotyczące gier Alan Wake 2, Alan Wake 1 i Control.

Kontrola i pisanki FBC w Alan Wake 2

Więcej przewodników po Alanie Wake 2

Alan Wake 2 wskazówki
Tablica okładkowa Alana Wake’a 2
Mapy Alana Wake’a 2
Jak długi jest Alan Wake 2?
Bronie Alana Wake’a 2

Akcja gier Control i Alan Wake rozgrywa się w tym samym uniwersum, a FBC, czyli „Federalne Biuro Kontroli”, jest bardzo obecne w grze, co wykracza poza bycie zwykłym jajkiem wielkanocnym – w rzeczywistości jest to skrzyżowanie obu serii . Jednakże w Alan Wake 2 istnieje wiele bardziej subtelnych nawiązań i wskazówek do poprzedniej gry Remedy, których niektórzy gracze mogli nie zauważyć.

Ahti woźny

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Ahti, ekscentryczny fiński woźny, który pojawia się zarówno Sadze, jak i Alanowi Wake’owi, był główną postacią w Kontroli, występując jako prosty woźny w siedzibie FBC, ale najwyraźniej był kimś więcej, chociaż nigdy nie wyjaśniono, co dokładnie. Bóg? Istota pozawymiarowa? Tak czy inaczej, w obu grach ma zwyczaj pojawiać się znikąd, udzielając tajemniczej pomocy i wiedząc więcej niż jakikolwiek normalny woźny powinien.

Widok na ocean

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Alan spędza dłuższą sekwencję w Ciemnym Miejscu, zwiedzając Hotel Oceanview. Może się to wydawać nieszkodliwe, ale w Kontroli Jesse trafia do krainy otchłani zwanej Widokiem na Ocean Motel. W Alan Wake 2 znajdują się także liczne drzwi z namalowanymi prostymi symbolami, które pasują do dziwnych drzwi prowadzących do i z oryginalnego Motel in Control.

Jesse Faden i Casper Darling

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Doktor Darling był naukowcem w FBC, który jest główną siłą napędową Control – a jeśli odwiedzisz studio telewizyjne, znajdziesz książkę, którą napisał o podróżach międzywymiarowych. Dostajesz także jego krótkie zdjęcie wraz z bohaterem Control, Jessem Fadenem, w niektórych scenach telewizyjnych, co sugeruje, że próbują nawiązać jakiś kontakt – prawdopodobnie w ramach żartu dla przyszłych gier i DLC.

Panie Drzwi

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Pan Door, enigmatyczny gospodarz programu telewizyjnego, który przeprowadza wywiad z Wake’em i jest wyraźnie kimś więcej, niż się wydaje, jak zostało to krótko wspomniane w Kontroli. W dialogu brat Jessego, Dylan, mówi, że udał się do „ciemnego miejsca” i spotkał kogoś o imieniu Mr. Door, który przemieszcza się między światami i odmówił pomocy Dylanowi w sprowadzeniu kosmicznego horroru znanego jako Syk do naszego.

Pisanki Remedy, Max Payne i Quantum Break w Alan Wake 2

Nie ma lepszego odniesienia niż samoodniesienie, a Remedy jest wręcz dumne ze swojego własnego katalogu dotychczasowych prac. Nawet gdy już ominiesz wszystkie rzeczy związane z Kontrolą, pojawiają się hołdy i wzmianki o wszelkiego rodzaju rzeczach, które stworzyli – których śmietankę wskazaliśmy poniżej.

Max Payne, Sam Lake i James McCaffrey

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Dyrektor kreatywny i aktor Alexa Caseya, Sam Lake, jest także znany w grach wideo jako skandalicznie mrużący oczy model postaci detektywa Maxa Payne’a. Ponowne wcielenie się Lake’a w rolę detektywa, a nawet zrobienie zezowatej miny, z której Payne był znany w pierwszym wywiadzie, jest dla fanów dość oczywistym żartem. Co więcej, aktorem głosowym Casey jest James McCaffrey – ten sam VA, który podkłada głos Maxowi Payne’owi we wszystkich grach! Zasadniczo postać Alexa Caseya jest jednym wielkim hołdem złożonym Payne’owi jako całości, nawet jeśli nigdy nie wspomniano o nim z imienia (chociaż nawet wtedy Casey w pewnym momencie odnosi się do „ ból wewnątrz mnie”).

Przerwa kwantowa i Shawn Ashmore

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Szeryfa Bright Falls Tima Breakera gra aktor Shawn Ashmore. Prawdopodobnie najbardziej znany jest z roli Bobby’ego Drake’a/Icemana w filmach X-Men, ale był także bohaterem zaginającej czas gry akcji Quantum Break studia Remedy. Fakt, że nazywa się „Tim Breaker” (jak np. Łamacz Czasu) jest dość oczywistą wskazówką do tej gry, podobnie jak czasami nawiązuje do snów o innych światach i rudowłosej kobiecie. Może to być Jesse z Control, ale może to być także wskazówka dotycząca postaci Beth Wilder, kolejnej głównej bohaterki Quantum Break (zarówno Wildera, jak i Fadena gra aktor Courtney Hope).

Alan Wake 1 pisanki w Alan Wake 2

W porządku, określenie „jajko wielkanocne” może być nieco hojne, biorąc pod uwagę, że w zasadzie mówimy o powtarzających się obrazach, postaciach i pomysłach z poprzedniej gry z serii, ale w Alan Wake 2 jest sporo elementów, o których łatwo zapomnieć mają podstawy w oryginalnej grze. Złapałeś to wszystko?

Pudełko na buty

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Pudełka po butach, w których przechowujesz przedmioty po dotarciu do pokojów socjalnych, są dla Alana naprawdę ważne – w pierwszej części duch przewodni Toma Zane’a mówi, że wszystko, co z niego zostało, zostanie znalezione w starym pudełku po butach. Tak naprawdę w pierwszej grze są trzy oddzielne pudełka na buty – w jednym z nich przechowywany jest najważniejszy Clicker.

Cynthia Weaver i dobrze oświetlony pokój

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Cynthia Weaver, starsza kobieta, która manipuluje Torem w Domu Opieki Valhalla, odegrała małą, ale ważną rolę w pierwszej części gry. Zakochana w Thomasie Zane’u, służy także jako strażniczka Clickera i obserwatorka przeciwko Mrocznej Obecności, chociaż Bright Falls w ogóle postrzega ją jako po prostu ekscentryczkę. Fotografie elektrowni i „Dobrze oświetlonego pokoju”, w którym trzymała Clicker, można znaleźć na komodzie w jej pokoju.

Niebieski, och, jeleniu! Termosy

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Termosy, które służą do ręcznego zapisywania gry Alan Wake 2 w Break Rooms, pojawiły się również w Alan Wake 1. Były głównym przedmiotem kolekcjonerskim w grze, a kilkadziesiąt termosów rozsianych było po Bright Falls i pobliskich lasach.

amerykański koszmar

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Kiedy po raz pierwszy wychodzi z Ciemnego Miejsca, Alan ma na sobie rozpiętą koszulę w kratę. Jeśli nie pamiętacie, jak miał to na sobie w oryginalnej grze, to dlatego, że tak nie było – nie, nosił to w samodzielnym rozszerzeniu „Alan Wake’s American Nightmare!”

Alan Wake 2 odniesienia do popkultury

Poza grami studia Remedy, Alan Wake 2 nie jest nieśmiały ani subtelny w kwestii licznych wpływów, nosząc na sobie inspiracje horrorem, detektywem i thrillerem. Oto kilka przykładów, które mogliśmy zobaczyć:

Bliźniacze Szczyty

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Obie gry Alana Wake’a wiele zawdzięczają Twin Peaks, niezależnie od tego, czy jest to oryginalny serial, czy nowszy powrót. Zarówno „Dark Place”, jak i „In Between” talk show odzwierciedlają Czerwony Pokój i Czarną Lożę w Twin Peaks, podobnie jak początkowe wcielenie detektywów udających się do małego, dość osobliwego miasteczka, aby zbadać morderstwo. Nawet nieco dziwaczny ton i kolorowe postacie sprawiają wrażenie, jakby pasowały do ​​legendarnego dramatu Davida Lyncha.

Stephena Kinga

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Pierwsza gra Alana Wake’a była bardzo inspirowana twórczością Kinga, podobnie jak ta. W szczególności „Lśnienie” ma ogromny wpływ, zarówno na powieść, jak i film Kubricka. Napisy początkowe w dużym stopniu naśladują napisy końcowe filmu, „pisarz alkoholik z osobistymi demonami w małym miasteczku nękanym przez niepoznawalny horror” to klasyczny trop Kinga, sam Alan jest w zasadzie analogiczny do niezwykle znanego autora horrorów i spędza jedną sekwencję w nawiedzonym Hotel Oceanview – odpowiednik Overlook, w którym rozgrywa się Lśnienie.

Prawdziwy detektyw

Odniesienia do sekretów jaj wielkanocnych Alana Wake'a 2

(Zdjęcie: lekarstwo)

Firma Remedy z radością przyznała, że ​​„Detektyw” wywarł ogromny wpływ na „Alan Wake 2”, zarówno pod względem treści, jak i oprawy, i widać to w praktyce. Kultowe seryjne morderstwa, śledztwa FBI, dwóch kumpli policjantów, dziwne symbole – to wszystko ma tu znaczenie.

© GamesRadar+. Nie może być powielana bez zezwolenia

[ad_2]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamil Leworski to doświadczony specjalista od gier komputerowych, który posiada szeroką wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Jego pasja do gier komputerowych pojawiła się w bardzo młodym wieku i od tamtego czasu zawsze marzył o tworzeniu wspaniałych gier, które dostarczą wiele radości i emocji graczom. Jego umiejętności projektowania gier są na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu potrafi tworzyć gry, które zachwycają zarówno swoim wyglądem, jak i rozgrywką. Kamil zawsze stara się, aby każdy element gry był dopracowany i połączony w całość, co sprawia, że gra jest wciągająca i angażująca. Jego umiejętności programistyczne pozwalają mu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i mechanik rozgrywki, które sprawiają, że gra działa płynnie i bezproblemowo. Kamil jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji, co pozwala mu na stworzenie gier, które są inteligentne i dynamiczne. Kamil jest również bardzo kreatywnym człowiekiem, który potrafi wprowadzać innowacje i nowe rozwiązania do swoich projektów. Dzięki temu jego gry zawsze są unikalne i oryginalne. Jego umiejętności przywódcze są również godne podziwu, ponieważ potrafi poprowadzić zespół do osiągnięcia celów projektu. Kamil potrafi motywować zespół, organizować pracę i delegować zadania, dzięki czemu projekt przebiega płynnie i skutecznie. W sumie, Kamil Leworski to nie tylko specjalista od gier komputerowych, ale również osoba, która potrafi połączyć swoją pasję i umiejętności, aby tworzyć gry, które dostarczą wiele radości i emocji graczom.